Wedstrijdverslag | dames 1 zet bitterballenreeks voort

Na twee competitiewedstrijden gespeeld te hebben konden we ons zaterdag 15 oktober op gaan maken voor onze eerste thuiswedstrijd van dit seizoen. We gaan dit seizoen verder met de zelfde selectie als vorig jaar. Aniek Wartena, vorig jaar nog passer/loper, gaat dit jaar als libero spelen. Verder trainen de meiden Merle Stuit, Aniek Wilderink en Maud Spoolder met ons mee en zij zijn ook aanwezig bij de wedstrijden.

De eerste wedstrijd speelden we uit in de Hoeve tegen ISIVOL dames 1. Deze wedstrijd hebben we helaas met 3-1 verloren. We wisten ons gelukkig snel te herpakken en wonnen een week later uit in Diepenheim tegen Time-Out dames 1 met 4-0. Afgelopen zaterdag hebben we tegen Elite/Dynamo dames 2 gespeeld. Een bekende tegenstander tegen wie we vorig jaar en in de voorbereidingsfase ook hebben gespeeld.

De eerste bal werd opgeslagen door onze mini van de week Femke Hannink. Die onder andere zorgde voor een goed druk vanaf het begin. In de eerste set wisten we al snel een voorsprong te pakken. Dynamo kwam terug en het werd aan het einde van de set nog spannend. We konden onszelf herpakken en wonnen de set met 26-24. In tweede set gingen we weer direct sterk van start. We bleven goed spelen en wonnen de set gemakkelijk met 25-12.

Ook in de derde set bleven  we goed spelen en onder andere door de servicedruk wisten we veel punten te pakken. De set wonnen we met 25-15. De vierde en laatste set moeten we winnen om de volle vijf punten binnen te halen. Door het goede spel hebben we ook deze set gewonnen met 25-20.

4-0 gewonnen en weer vijf punten binnen. We staan op dit moment op een 3e plaats. Aanstaande zaterdag, 29 oktober, spelen we uit tegen D.V.O. dames 3 in Hengelo Gelderland. We gaan natuurlijk weer ons best doen om weer alle punten mee naar huis te nemen en om onze bitterballenreeks voort te zetten.

14633253_546539128882063_1375441844847684437_o