Wedstrijdverslag | Havoc Dames 1 dendert door

De laatste twee wedstrijden hebben we met constant spel twee keer vijf punten eruit weten te slepen! Dat we mentaal sterker zijn geworden dan afgelopen seizoenen hebben we laten zien met degelijk volleybalwerk dat zowel stabiliteit als plezier uitstraalde. Voorgaande seizoenen wisten we het tegen tegenstanders uit het rechter rijtje flink lastig te maken voor onszelf, waarin wij vaak één of twee sets onnodig verloren. Dat we nu al twee keer op rij geen onnodige punten hebben laten liggen, zijn we natuurlijk ontzettend blij mee! We waren dan ook erg benieuwd of we dat tegen nummer 9 op de ranglijst, D.V.O. DS 3, vast konden houden…

Zaterdagmiddag half 4 mochten wij ons opstellen voor de eerste set. Ook al waren we vanaf het begin scherp en ontzettend fanatiek, we kwamen er al gauw achter dat dit een lange zware pot ging worden. D.V.O. vocht voor elke bal en kreeg het voor elkaar om de meest onmogelijke ballen terug het veld in te krijgen. Ontzettend veel waardering voor hoe zij stonden te verdedigen! Stiekem hadden we dit allen niet verwacht van, in onze ogen, een rechter rijtje kandidaat. Hierdoor moesten we even wennen aan het feit dat wijzelf ook alles uit de kast moesten halen om te scoren en liepen wij tot aan het eind toe gelijk op met onze tegenstander. Fysiek was het vanaf de eerste bal al zwaar, maar gelukkig hadden wij onze mentale krachten weer meegenomen om de eerste set met een stand van 25-23 af te sluiten.

Tussen de eerste en tweede set in vertelde onze coach Derek wat we zelf ook allemaal in ons hoofd hadden; we moeten het onszelf niet zo spannend maken. Vanaf het begin een voorsprong opbouwen en dan de set met constant spel uitspelen. Helaas was dit makkelijker gezegd dan gedaan, waardoor we ook deze set steeds gelijk op gingen met D.V.O. en vaak ook nog een paar punten achter stonden. D.V.O. bleef vechten en hard werken met z’n allen, waardoor het voor ons nog steeds moeilijk was om gelijk te blijven en erover heen te gaan. Gelukkig bleven ook wij knokken voor elk punt, wat resulteerde in een gelijke stand ergens in de 20. Na wat zenuwslopende punten over en weer, hadden we Brit die de trekker los had en onze tweede setwinst binnen ramde met een stand van 29-27.

Ons hart kon weer even bijkomen tussen de sets in, terwijl Derek nog een keer vertelde dat het zo spannend allemaal niet hoeft te zijn. Ook gingen we er wel een keer van uit dat D.V.O. dat vecht- en verdedigingswerk van hen heus niet de hele wedstrijd vol ging houden. Fout gedacht. We moesten nóg een hele set lang het onderste uit de kan halen om voor elk punt te strijden. Hoe we het weer geflikt hebben, eigenlijk geen idee, maar ook deze set sleepten we binnen met een stand van 26-24.

De puntenverdubbelaar was binnen! Nu de belangrijkste van allemaal nog; de bitterballenset! Blijkbaar had niemand daar echt zin in, want al gauw keken we tegen een royale tegenstand aan. Gelukkig kwamen we bij een stand van 11-17 weer bij positieven. De energie en vechtlust was terug! We wilden nog één keer deze wedstrijd met alles wat we in huis hadden knallen! Fysiek waren we kapot, maar dit was een goed moment om onze nieuwe mentale kwaliteit uit te testen. Rosel had de eer om te mogen serveren en we verdedigden en scoorden veel. Na 4 punten op rij van onze kant dwongen wij D.V.O. een time-out af. De sfeer en vechtlust was geweldig goed, en ook Derek prentte ons in dat de set op kantelen stond. Na de time-out bleef Rosel doodleuk doorgaan met goed serveren, en ook de rest van het team vocht weer mee. Van 11-17 hadden we ineens 18-17 gemaakt. Wauw, dit gingen we niet meer weggeven en móesten we vooral ook niet meer weggeven. Het bleef tot het eind van de set weer spannend, maar voor ons stond het eigenlijk al vast dat we dit moesten en zouden winnen. Met de laatste energie die we hadden, sloten we de set af met 25-22.

Met uitspraken als: “Dit is slecht voor mijn hart”, “Dit kost me weer een jaar van m’n leven” en “Hier moet ik minstens een week van bijkomen” gingen we met een goed gevoel naar de kleedkamer. Puur op wilskracht en mentaliteit hebben we weer 5 punten in de pocket! Wij verdienden het niet om met minder naar huis te gaan, maar we waren het er allemaal wel over eens dat met de vechtlust en uitstraling van D.V.O. DS 3 zij ook absoluut minstens een punt hadden verdiend. Gegund hadden wij het ze niet, maar verdiend hebben ze dat zeker! Ook hebben ze laten zien dat dit niet zomaar een team uit het rechter rijtje is, en het menig ander concurrent moeilijk kan maken.

Ondanks dat het winnen van de sets qua punten moeizaam ging, voelde ons spel en de energie die we hadden totaal niet moeizaam. We speelden met ontzettend veel motivatie en compleet op karakter. Wat we vandaag hebben laten zien, kunnen we alleen maar trots op zijn.

Ook nog een leuk nieuwtje: we hebben nu al meer wedstrijden met 4-0 gewonnen dan heel vorig seizoen!! En we hebben nog 18 wedstrijden te gaan……. Eens kijken bij hoeveel wedstrijden we nog 5 punten kunnen pakken! Eerst maar eens op naar volgende week, wanneer wij thuis om kwart voor 4 gaan starten tegen Dash DS 3.