Wedstrijdverslag | Devoc DS 5 – Havoc DS 5

Wedstrijdverslag Devoc DS 5 – Havoc DS 5, zaterdag 5 november 2016.

Dit was weer een bijzondere wedstrijddag. Een dag die niet met veel voorspoed begon. En ja alle ongelukjes worden opgebouwd uit 3 elementen. De trainer vergeet de ballentassen met inhoud en moet terug naar huis. Een speelster vergeet haar schoenen, maar gelukkig zijn er geweldige moeders die de schoenen na brengen. De schoenen van de trainer pasten toch niet helemaal en die werd daarna ook nog een poosje de held op sokken.
Dan de wedstijd, die werd ook niet helemaal zoals wij ons dat hadden voorgenomen. Het liep ook al niet lekker met het invullen van de tablets, moeilijke wifi verbinding. Dan de ruimte achter het veld, officieel dient achter de achterlijn 2 meter ruimte te zijn. Dat was in de Sporthal De Reiger niet het geval.
Dan dient er een extra lijn getrokken worden 2 meter vanuit de gevel, echter dus niet. Probleem was daarna, dat wij over alle sets genomen tegen 11 voetfouten opliepen bij de serve. De 1e set verliep moeizaam, hoe dit zo kwam “wie het weet mag het verder zeggen”. Te veel passen kwamen te dicht of in het net, dus erg moeilijk voor onze spelverdeler(s). Dit terwijl een aantal dames van Devoc nog serveerden via de onderarm techniek. Ook te veel services gingen naar Devoc vanwege onze voetfouten. Echt heel jammer. Wij waren er bijna, maar toen werd het toch 25-23 voor Devoc. Wat kun je je vergissen in de stand van je tegenstander, zij stonden bijna op de onderste plaats. De 2e set verliep veel beter dan de 1e set en dat was maar gelukkig ook, kregen wij weer een beetje moed van, wij sloten af met winst 17-25 voor Havoc. Joepie! Super dames. De 3e set verliep ook helaas weer broodje moeilijk, voetfouten, services uit of in het net. Onze spelverdeelster in de 3e set stond het verdriet nader dan het lachen, het verliep zo moeizaam. Ook nu moesten onze dames de winst aan Devoc laten met 25-21 werd deze set afgesloten. De 4e set schreven wij van Havoc bij met een winst gelijk aan die van de 2e set, 17-25. Dus moesten wij ons optuigen voor de 5e set. In eerste instantie verliep dat uitstekend voor ons. De scheidsrechter meende bij onze stand van 3-7, van veld te moeten wisselen. Ik wees de scheidsrechter er op dat dit bij de stand 8 het geval was. Toen werd het rommelig bij zowel Devoc als Havoc. Het werd weer super spannend en wij dachten de winst mee te nemen naar Haaksbergen, nee hé, het bleef toch in Delden. Met 16-14 sloten wij deze 5e set af. Super jammer. De trainer zegt “om te kunnen winnen” moet je soms je verlies een keer voor lief nemen. De spelers mogen 3 seconden nadenken en het dan achter zich laten. Dit heel snel vergeten. De trainer denkt na “hoe kunnen wij dit/ons verbeteren”, wij gaan door met super te trainen. Op naar de volgende wedstrijd thuis zaterdag 12 november tegen Ti-Volley DS 2.
De trainer Dick van Harlingen.