MC5 KAMPIOEN!!!

Wedstrijdverslag Fysio Engbersen Aastad MC4 – Havoc MC5 van di. 22-11-2016.
Op dinsdag 22 november moest MC5 een uitwedstrijd spelen in Almelo. Dit was geen gewone wedstrijd, nee de meiden konden KAMPIOEN worden!
Met een heleboel supporters uit Haaksbergen gingen we op weg: Annelin, Demi, Denise, Femke, Isa, Lieke, Tiara en aanvoerster van de dag Wieke, als ook de trainers Maud, Danique en Lucia. 20161122_192450_resized
De wedstrijd was tegen de nr. 2 van dat moment. We hadden hier een week geleden ook tegen gespeeld en van gewonnen (na een hele spannende eerste set), maar vandaag stond er wat meer op ’t spel… hoe zou ’t met de zenuwen zijn???
De eerste set begon – Tiara mocht beginnen met de opslag, prima – lekker stoer gewoon een bovenhandse opslag, yes! We waren op weg! Langzaamaan konden we de spanning een beetje van ons af spelen, eerst vergaten we nog een beetje om ‘los’ te roepen maar dat ging steeds beter. We kwamen steeds beter in ons spel, ook door de slimme balletjes van Annelin, Wieke en Tiara die prima de gaatjes vonden. Het bleef de eerste set tot het eind spannend maar gelukkig maakte de tegenstander op het laatst een paar opslagfoutjes waardoor we de set naar ons toetrokken met 25-22. De druk was van de ketel, het ging goed!
De tweede set gingen we steeds relaxter en duidelijker spelen, er werd goed ‘los’ geroepen, steeds beter nagedacht over waar we moesten staan – het kon niet anders of we wonnen ook deze set, nu met 25-19. 20161122_195328_resized
Daarop kwam onze geweldige derde set. De tegenstander wist niet meer wat ze aanmoesten met de onhoudbare opslagen van Femke, Isa, Annelin, Denise, ja van wie eigenlijk niet? En àls er dan een bal van de tegenstander bij ons op de grond dreigde te komen dan kwam daar Lieke met een superduik die dat dan weer verhinderde!
De derde set hebben we Demi halverwege gewisseld omdat ze de dag vóór de wedstrijd een flinke enkelblessure had opgelopen – maar door flink in te tapen kon ze gelukkig vandaag toch meedoen, al had ze af en toe zichtbaar pijn. Op karakter Demi, top! img_6333
En toen kwam de laatste set, we waren al kampioen maar wilden daar eigenlijk nog niet teveel aan denken want we wilden echt alle sets winnen (die bitterballen hè…!). Wat volgde was weer een set met heel netjes, verzorgd spel, waarbij we heel goed op onze posities stonden, duidelijk waren, rustig speelden en alleen door de spanning de tegenstander nog heel even lieten terugkomen… maar niet lang want na een voorsprong van een punt of 12 wonnen we uiteindelijk ook de vierde set (met 25-22). KAMPIOEN!!!! img_6349
Met 39 punten uit acht wedstrijden zijn we onbereikbaar voor de concurrenten en mogen we vanaf januari in een hogere klasse spelen.
Na de nodige felicitaties en presentjes gingen we weer richting Haaksbergen, waar we in de Bouwmeester nog even gezellig bij elkaar hebben gezeten. 20161122_210933_resized
WILT U DIT KANJERTEAM ZIEN, ZE SPELEN DIT SEIZOEN NOG ÉÉN KEER IN DE BOUWMEESTER EN WEL OP ZATERDAG 17-12 OM 14.30 uur.
Vanaf 2 uur zijn de dames die dag in de zaal aanwezig om handtekeningen uit te delen..