Wedstrijdverslag | Kadoeng DS 4 – Havoc DS 5

Wedstrijdverslag Kadoeng DS 4 – Havoc DS 5, vrijdag 19 november 2016.

Deze wedstrijddag was voor ons geprogrammeerd op vrijdagavond te 19.00 uur in Reutum. Uit ervaring wist de trainer al dat de zaal vaak psychologische en mentale problemen bij speelsters gaf. Een zaal(tje) alwaar je met CMV en C niveau nog uit de voeten kan, echter niet met niveau B, A en senioren. Aan weerszijden van het veld is geen ruimte en van buiten aanlopen kan geen sprake zijn. Gelukkig mochten wij met 1 voet in het veld komen bij de service, dit was dus beter als bij Devoc. Ook het lage plafond is lastig , vooral bij de stop van harde services. Afgelopen weekend stond in Tubantia een artikel dat wij Nederlanders klagers c.q. piepers zijn. Daar wil ik mij niet bij aansluiten, echter wel even de omstandigheden schetsen voor die wedstrijd.
Op mijn zeer gevulde boekenplank, met volleybal weet U datjes, staat een boek met de titel:
“Goed gespeeld is leuk, hoe goed is leuk gespeeld”.
Onze dames 5 spelen absoluut goed, hebben altijd goede zin en als alles klopt spelen zij fantastisch. Vorige week woensdag werd door de dames even een King of Court gespeeld, waarbij je je vingers aflikt. Super en geweldig wat zij daar lieten zien. De trainer ging super opgewekt naar huis. “Wat een team”.
Onder de hierboven geschetste omstandigheden laat het team zich soms leiden door de tegenstander. Dus vervallen zij, in voor hen bekende oude patronen, het nieuwe is dan even uit beeld. Dus werk aan de winkel voor de trainer, maar dat alles weer op de rails komt is zeker.
De eerste set verliep heel wisselend, prachtige aanvallen afgewisseld door ongelukkige verdedigingen wisselden zich af. Zo ook met onze services, acces en uitballen wisselden ook hier. De 1e set sloten wij af met 25 – 19, de 2e set met 25 – 20 en de 3e set met 25 – 23.
Zoals u ziet wij kwamen steeds dichterbij en in de 4e set hebben wij de rollen omgedraaid 23 – 25. Na afloop danste het hele team samen met de trainer alsof wij een overwinning hadden behaald. Wij als team, inclusief trainer, weten dat wij het kunnen.
Een goed gevoel hebben en zorgen voor stabiliteit zal ons leiden tot een super hoog resultaat.
Zoals het team zelf na afloop aangaf, als Kadoen bij ons komt dan gaan wij met 4 – 0 van hen winnen.
Als dat geen super mentaliteit is, helemaal top. De trainer Dick van Harlingen.