Wedstrijdverslag | Derby Havoc Dames 1 – Cupido Dames 1

Zaterdag 26 november om 17.30 uur was het zover, de derby Havoc – Cupido.

Een wedstrijd waar we lang naar uit hebben gekeken en welke we thuis in sporthal de Bouwmeester mochten gaan spelen. Het beloofde een spannende wedstrijd te worden aangezien er een gezonde, felle strijd is tussen deze twee teams. Daarnaast staat de top vijf ook nog eens erg dicht bij elkaar op de ranglijst en weten we van vorig jaar dat Cupido een moeilijke maar ook leuke tegenstander is. Alles was mogelijk.

Voor het publiek was deze derby een reden om met grote aantallen te komen. De tribunes waren overvol zowel met Havoc als met Cupido supporters. Een aantal van onze trouwe supporters hadden het er voor over om de gehele wedstrijd staand te kijken en niet voor niets! ( Bedankt publiek jullie zijn super!)

Volledig geconcentreerd en fanatiek begonnen we aan de eerste set. Van af het begin legden wij een enorme druk op Cupido en al snel stonden we voor. Cupido leek hiervan te schrikken en zei moesten mentaal hun eigen spelletje zien terug te vinden. Voor ons het moment om punten te blijven maken. Na een ijzersterk spel met weinig fouten wonnen we de set met 25-15 de sfeer zat er goed in.

De tweede set begonnen we net als de eerste set bloedfanatiek Hanneke scoorde bal naar bal op alle mogelijke manieren. Ook nu leken we onverslaanbaar. Na wat prachtige surfseries en goede rally’s wonnen we ook de tweede set met 25-15.

Na de tweede set komt altijd de beruchte derde set, een set waarin alles mogelijk is. Onze trainer Derek zei dat we vooral scherp en geconcentreerd moesten blijven. Hoe graag we ook wouden maakten we nu toch meer fouten. Daarnaast speelde Cupido ook beter en konden wij ons huidige niveau niet meer aanhouden. We verloren de set met 21-25.

De vierde set begonnen we slechter dan dat we de gehele derde set hadden gespeeld. Punt na punt maakten we fouten en scoorde Cupido. Cupido groeide en speelde sterk wij hadden niks meer te vertellen. Bij een 8-0 achterstand leek het alsof we ook deze set zouden gaan verliezen. Na aanmoediging van het publiek, onze mini van de week en een peptalk van onze coach gingen we met enorme vechtlust verder. We gaan niet zomaar verliezen! En zo kwamen er een aantal hele lange en spannende rally’s. Onze conditie is op de proef gesteld en dat viel voor sommige wel even tegen. Door de enorme vechtlust werden ballen van de grond gehaald waarvan zelfs Cupido het niet had verwacht. Een keiharde aanval van de diagonaal van cupido wist Milou. S nog veel harder af te blokken! Dit gaf ons zelfvertrouwen en we bleven door vechten. Ook Lynn wist met veel wilskracht en vechtlust een bal door de brievenbus van Cupido te drukken. Ons harde werken werd beloond met een uiteindelijke geweldige winst. De set eindigde in 26-24 voor ons.

Na de wedstrijd hebben we de winst gevierd met de nodige bitterballen.

Tot slot staan wij nog altijd op een mooie tweede plek met nog zes punten achter op de nummer 1.

Vrijdag 2 december spelen wij om 21.00uur uit tegen KSV in Vragender.

15135783_559274317608544_4093848231908950759_n