Wedstrijdverslag | Saasveldia DS 5 – Havoc DS 5

Wedstrijdverslag Saasveldia DS 5 – Havoc DS 5, vrijdagavond 6 januari 2017.

Afgelopen vrijdagavond traden wij aan tegen Saasveldia DS 5. Deze wedstijd was op ons verzoek naar voren geplaatst, daar de meeste speelsters op 13 januari as. een gala-avond hebben. In mijn laatste verslag heb ik aangegeven dat onze inhaalslag was begonnen. Onze dames hebben het in deze wedstrijd weer waargemaakt. Daarbij hebben zij laten zien wat goede services kunnen veroorzaken bij de tegenstanders. De trainer pleit steeds voor servicedruk, nu dat was er deze avond. In de 1e set namen wij direct een enorme voorsprong, die wij naarmate de wedstrijd vorderde weer een beetje weggaven. Er werd door ons op sommige momenten prachtig gespeeld echt super, echter gevolgd door 1 of 2 momenten (als gevolg van passing) waarop wij de weg een beetje kwijt waren. Wij sloten deze 1 e set af met een mooie stand van 18 – 25. Zo deze was binnen.
In de 2e set werden 2 wissels ingevoerd en die pakten eventjes geweldig uit. Er werd met verve geserveerd, zodanig dat de tegenstanders ze niet onder controle konden krijgen. Het plafond, heel laag voor ons en de tegenstander, bood veel problemen aan. Ook erg veel afzwaaiers bij de tegenstanders van de service die wij gaven, super goed gedaan van onze dames. De eind stand van deze 2 e set, u mag het raden, werd 8 – 25. Super stand.
De 3e set en 4e set gaven hetzelfde beeld als in de 1 e set, goed gespeeld en goed geserveerd. Beide sets werden afgesloten met de stand van 18 – 25.In de totaalscore over deze 4 sets was het 62 – 100.Op 1 oktober 2016 was de totaal score 100 voor Havoc DS 5 en 80 voor Saasveldia DS 5. Wij hebben dus in deze uitwedstrijd een verbeter score gehaald van 18 punten over 4 sets. Het wordt binnenkort weer een echte bitterballen zaterdagmiddag in De Bouwmeester.
Op naar Cupido DS 3 zaterdag 21 januari as.
De trainer Dick van Harlingen.