Verslag toernooi MC6 bij RIVO in Rietmolen zaterdag 24 juni 2017

Rivo Rietmolen had zowel Dynamo Neede als ook Havoc uitgenodigd om een toernooitje voor C-teams te komen spelen in Rietmolen op 24 juni. Havoc ging op pad met meisjes C6, een nieuw, heel jong C-team, dat voor het grootste deel voor het eerst gaat spelen op een groot veld i.p.v. op een mini-veld.

MC6 is een leuk, enthousiast team dat bestaat uit:
Merel van Dijk, Isa Hendriks, Pien Kamphuis, Lieke Mentink, Elke Nijland, Isa Noordink, Femke Rupert en Elin Slotman.
Jammer genoeg kon Isa Hendriks niet mee i.v.m. een dagje weg, maar verder waren we compleet.

Het eerste potje tegen Rivo ging super, de eerste set speelden we zomaar gelijk! De tweede set was lastiger, na een aantal mooie rallys liep Rivo ineens uit en voor we het wisten was de tijd om en hadden we verloren met 12-25… Maar voor een eerste potje was dit helemaal niet gek!
Toen moesten we tegen Dynamo spelen – je kon zien dat we al een klein beetje gewend waren en ja hoor, we wonnen de eerste set krap met 14-12! De tweede set ging het weer mooi gelijk op maar verloren we net met 21-26. Het was van beide kanten een erg leuke wedstrijd.

Het spelen met z’n zessen op een groot veld is heel anders dan op het mini-veld, je moet veel duidelijker zijn naar elkaar toe (los!!!!) en je moet veel meer lef hebben om een bal te pakken. Het ‘los’ roepen is lastig als je nog zo jong bent als de meiden van MC6… Daarop hadden we een half uurtje pauze. De meiden ging met elkaar oefenen in het ‘los’ roepen (alle snoepjes waren op na de pauze).

Misschien hadden we iets teveel snoepjes gehad, misschien waren we even de concentratie kwijt, in ieder geval verloren we de eerste set tegen Rivo dik met 8-19, voornamelijk door de lastige opslag van de tegenstander. De tweede set ging gelukkig weer een heel stuk beter, uitslag wel verlies, maar we probeerden goed samen te spelen en 17-21 betekende dat het weer lekkerder begon te lopen. Daarop moesten we ons laatste potje tegen Dynamo. De eerste wedstrijd hadden we tegen Dynamo gelijk gespeeld, en nu wonnen we zo maar beide sets!

In deze laatste paar sets werden door Havoc een aantal hele mooie rallys gespeeld waarbij je kon zien dat de meiden gedurende deze potjes al waren gegroeid, er werd steeds beter ‘los’ geroepen en met veel meer zelfvertrouwen gespeeld. Het werd ook steeds duidelijker waar we moesten staan in het veld.
En dat niet alle opslagen even goed gingen is helemaal niet belangrijk, dat komt allemaal nog wel. Dat niet alle passes op de goede plek aankwamen is ook helemaal niet belangrijk. Dat niet alle set-ups even mooi aan het net kwamen is ook niet erg. Dat zijn allemaal dingen waarop we nog heel veel gaan trainen. Maar wat wel belangrijk is, is dat de meiden stuk voor stuk ontzettend veel plezier hebben in het volleybal, een erg gezellige middag met elkaar hebben gehad en met heel veel enthousiasme het nieuwe seizoen ingaan. En dat laatste geldt ook voor mij!

Bedankt aan alle ouders/broertjes/zusjes vandaag voor de ondersteuning,
Lucia