Wedstrijdverslag Webton MC3 – Havoc MC6

Wedstrijd verslag van het team: “We hebben zaterdag gespeeld tegen Webton MC3. Het was super spannend. De eerste set was 25-23 dus ongelofelijk spannend. We stonden de eerste 2 sets flink achter maar hebben toch alles gewonnen!!!!”

Aanvulling door Lucia;
De setstanden van deze inderdaad ongelofelijk spannende wedstrijd waren 23-25, 25-27, 26-28 en 22-25 = 0-4 voor Havoc!!!! Hoewel de meisjes in drie van de vier sets met 6 à 7 punten achter hebben gestaan hebben ze toch alle sets weten te winnen. Ze deden dit door het principe: wij blijven gewoon elke derde bal over het net spelen en halen alles van de grond, en zij gaan dan wel de foutjes maken. En dat gebeurde!!! Het was een prachtige wedstrijd waarin de meiden alle meegekomen supporters hebben laten zien hoe goed ze al kunnen volleyballen: Demi en Jolijn met beiden een hele sterke opslag en mooie aanvallen, Mila die de hele wedstrijd superalert bleef en daardoor de tegenstander heel vaak te slim af was, dacht Webton dat ze een punt hadden dan stond Mila daar weer; Evi die door haar kracht en timing aan het net maar ook en vooral haar positiviteit het hele team beter liet spelen, Dewi die zich steeds geweldig goed aanbood voor de aanval en door haar duidelijke communicatie ervoor zorgde dat iedereen steeds op de goede plek stond, Lotte die steeds als de bal aan onze kant op de grond dreigde te vallen er echt elke keer weer een handje onder kreeg waardoor de bal in het spel bleef, Sam die supercool bleef en bij een flinke achterstand op het eind van de tweede set drie bijna-aces achter elkaar produceerde waardoor de wedstrijd in ons voordeel kantelde (en dit later nog een keer deed op het eind van de vierde set!), en Anne die in de meest spannende ralley’s steeds weer de rust zelve bleef en als iedereen dacht ‘wat nu?’ de bal er elke keer weer prachtig overheen speelde – en op die manier ook het belangrijke laatste punt van de wedstrijd scoorde.
En allemaal samen door als een echt team te spelen en elkaar heel hard aan te moedigen!

Onze volgende wedstrijd is zaterdag 1 december om kwart over vijf in de Bouwmeester. Tot dan!

Groetjes van MC6 en Lucia.