Wedstrijdverslag VV Forza DS 6 – Havoc DS 5

Wij togen afgelopen vrijdag 14 december met een, van de zenuwen, erg hard kloppend hart naar Laren (Gld). Hoe sterk zou de koploper zijn, die voor ons volledig onbekend was. De speelster(s) vroegen aan de trainer “denk je dat wij ze kunnen hebben”? De reactie van mij als trainer was “dat wij indien wij goed serveren en elkaar goed aanvullen, van alle teams kunnen winnen”. Er was afgesproken dat wij voor de volle winst zouden gaan, daar bij verlies de onderlinge afstand wel echt onoverbrugbaar zou gaan worden in deze competitie. Veel inwisselen in de afgelopen periode heeft steeds net niet het juiste resultaat gehad. En er werd vanaf het begin top begonnen, het resultaat van goed serveren, een goede service pass en een goede aanval heeft zich vertaald in de winst in de 1e set van 17–25.
Zo die was binnen, meer zekerheid en onderling vertrouwen gaf in de 2e set hetzelfde resultaat van 17–25. Dan de 3e set, onze zes gaven Forza géén enkele kans zeker niet bij ons fantastisch service kanon. Deze set werd afgesloten met de stand 8–25, dus ook de 3e set was binnen en de zekerheid van de 4 punten.
De 4e set ging van hetzelfde, wat goed serveren, verdedigen en tactische aanvallen kan gaan betekenen, dus ook die naar Havoc gehaald met 16–25. Dan ook nog de stand in scores met 58 voor Forza en 100 naar Havoc. Voor één nachtje mochten wij weer bovenaan staan. Deze wedstrijd was zeker niet saai, zeker niet als alles gaat zoals waarop is getraind. Wat hebben de 6 hun opdrachten goed ingevuld, helaas is er dit keer niet gewisseld. Dit was volledig tegen de sociale natuur van mij als trainer, helaas het kon dit keer even niet anders. De volgende keer zijn de 4 die aan de kant stonden weer genomineerd, zij kunnen in de komende trainingen zichzelf profileren. Op 12 januari ontvangen wij Dash DS 7 in de Bouwmeester, ook in die wedstrijd zouden wij graag de volle winst naar Havoc halen. Dash DS 7 bestaat uit voormalige promotieklasse speelsters die, na hun studie, het volleyballen weer hebben opgepakt. De wedstrijd van 29 september jl heeft Havoc nipt naar zich toe getrokken. Het belooft op voorhand al een spannende wedstrijd te worden.
De trainer/coach Havoc DS 5 Dick van Harlingen.