Wedstrijdverslag | Havoc DS 5 – SVH VC DS 5

Zaterdagmiddag 17 december 2016.
Op deze zaterdag was het team met 9 dames aanwezig, waarbij 2 dames zich niet 100% fit voelden. Op deze wedstrijd lag weer de druk om te winnen, dit om de 2 koplopers te blijven volgen. Het team wil zo graag de winst binnenhalen, dat men zichzelf soms voor bij loopt. De 1e set starten wij weer men onze beide spelverdelers in het veld, het is bij vorige wedstrijden gebleken dat deze opstelling heel goed werkt. Onze beide niet fitte dames bleven een rondje op de reserve bank. SVH mocht met de service beginnen en onze DS 5 starten wat moeizaam. De service was moeilijk onder controle te krijgen, geen goede pass geeft een was mindere Set-up en geeft ook niet zo’n goede attack van onze Hitters. Wij keken vrij snel tegen een achterstand aan, maar ja ook wij draaien toch door en dan komen onze dames service met een lekkere inhaalslag. Het was over en weer super spannend. Maar het fantastische is dat ze, ondanks wat tegensslag, steeds de kopjes erbij houden zodanig met steeds een positief resultaat. De 1e set werd gewonnen met 25 – 19.
In de 2e set werden er een aantal wisselingen aangebracht op Mid en de Diagonaal posities vanwege ons uitgangspunt zoveel mogelijk iedereen te laten spelen. Het beeld van de vorige set wijzigde zich echter niet, ook nu verliep het moeizaam. Toch op diverse momenten laat het team geweldig leuk volleybal zien, zodanig dat de indruk gewekt wordt dat het team met vlag en wimpel gaat alles gaat winnen. Als de service goed loopt, dan gaat alles verder van een leiendakje. De 2e set werd afgesloten met 25 – 23, hetgeen de winst op het nippertje weergaf. In de 3e set heeft het team de positieve draad enorm opgepakt. Onze tegenstanders kregen onze services niet of nauwelijks onder controle. De tactische ballen van de tegenstander werden uitstekend verwerkt en om gezet in goede aanvallen. Een top set was dit. De winst ging ook in deze set naar onze DS 5 met maar liefst 25 – 19. In deze set hebben wij, op een zeker moment, wel met 20 – 10 voor gestaan, dus heeft SVH nog een behoorlijk aantal punten binnengehaald. Helaas verliep de laatste set niet zo gladjes door allerlei oorzaken. Wisselingen door ziek zijn etc.
Havoc DS 5 verloor dus deze 4e en laatste set met 17 – 25. De eindstand werd dus 3-1. Wij hebben in ieder geval 4 van de 5 punten binnengehaald e staan nu 3e in de poule. In het nieuwe jaar op vrijdag 6 januari maar met frisse moed tegen Saasveldia de volgende 5 punten binnenhalen.
De inhaalslag is wel degelijk begonnen ondanks een ziekenboeg, helemaal top.
De trainer Dick van Harlingen.