Wedstrijdverslag | Havoc DS 5 – Cupido DS 4

Wedstrijdverslag zaterdag 21 januari 2017 in de Bouwmeester Havoc DS 5 – Cupido DS 4 (13.45 uur).

Op het afgesproken tijdstip, 1 uur voor de aanvang van de wedstrijd, kwam het team bij elkaar voor de teambespreking in de kantine. Behalve onze aanvoerder, die was scheidsrechter op dat tijdstip, was iedereen aanwezig. De trainer stelde een andere tactische opstelling voor bij een aanval over het middenblok. Wij bekeken het gezamenlijk en het team stelde toch voor om dit zelf op te lossen met de bekende opstelling. De trainer vond dit super en iedereen beloofde zich aan de basisuitgangspunten te houden. De trainer zei “ik coach op jullie taken en ik houd jullie aan de afspraak. Ook het doel werd afgestemd, na afloop van de wedstrijd is onze score “2 portie ’s bitterballen. De aanvoerder gaf nog aan, dat speelsters van Cupido DS 3 het damesteam van DS 4 waren komen versterken. De warming up wordt gedaan onder leiding van onze aanvoerder. Inspelen zoals altijd standaard, de trainer wil graag structuur in deze. Na het inspelen geeft de trainer nog even de puntjes op de accenten. Goed serveren, bij voorkeur positie 1 waardoor de spelverdeler in de problemen komt verder wil zij niet graag dat een bal aangespeeld wordt vanuit haar rug. Eventueel goed het volleyen van de tegenstander lezen. Cupido mocht starten met serveren en dat bracht ons direct al een broodje moeilijk. Wij liepen te snel tegen een achterstand aan van 0 – 5, wat aangeeft dat wij de service moeilijk onder controle konden krijgen. Wij starten vaker wat moeizaam, maar als wij wakker worden dan gaat het toch echt gebeuren. Na de service wissel, bij 1 -5, liep het bij ons met het serveren nog niet zo lekker. Dan na een time out dan gaat het bij ons ineens lopen, ook de aanvoerder geeft goede aanwijzingen o.a. op welke speelsters gericht geserveerd diende te worden. De 1e set door ons gewonnen met 25 – 17. De trainer gaf bij de veld wissel nog aan dat wij beter konden tegen een dergelijk team.Het team vond zelf dat zij te weinig inspiratie kon vinden uit het spel van Cupido. In de 2 e set werden 2 wissels doorgevoerd, ook in de 3 e en 4 e set werd dit gedaan. Er wordt zoveel mogelijk getracht iedereen te laten spelen, echter zoveel mogelijk diegenen die ook komen trainen. Tijdens deze wedstrijd werd duidelijk dat soms uitzonderingen de regel bevestigen. De trainer gaf hierover uitleg aan de aanvoerder. In deze wedstrijd was het mogelijk iedereen te laten spelen. De 2e set werd gewonnen met 25 – 13, de 3e set met 25 – 11 en de 4e set met 25 – 8.
De 4 – 0 was binnen en ook hiermee de 5 punten voor de ranglijst. Tevens behaalden wij een totaal set score van 100 tegen 49 punten en in de wedstrijd tegen Cupido in oktober was de totaalscore 100 – 53. Een zeer positief resultaat ondanks dat wij gezamenlijk vonden dat wij niet zo goed gespeeld hadden.
De porties bitterballen stonden klaar in de kantine en op de ranglijst staan wij voor even op nr. 1.
Tot de wedstrijd op 3 februari as. in BEERZERVELD tegen De Pallegarste DS 3.
De trainer/coach van Havoc DS 5, Dick van Harlingen.