Wedstrijdverslag | Havoc Dames 5 – Ti-Volley DS 2

Deze zaterdag weer lekker thuis in de Bouwmeester en onze eigen kantine, “die bitterballen weet u”. Helaas 3 speelsters niet aanwezig bij de voorbespreking, of wel wij zetten onze neuzen in de richting van het volleyballen. Even alle dagelijkse belemmeringen de deur uit babbelen. Onze aanvoerdster speelt vandaag voor zwarte piet, onze diagonaal ging naar Wageningen ter voorbereiding van de volgende studie en de toekomst. Onze 3e dame was in de zaal en zat hoog op de bok een wedstrijd te fluiten. Wij namen de komende wedstrijd wel even goed door en vanwege afwezigheid van een van onze passer/lopers, wilde iedereen graag weten ”hoe wordt de opstelling en hoe pakken wij dit aan”? De trainer had zijn uitgangs opstelling voor de 1e set in zijn hoofd en heeft dat in de zaal vertelt.
De Ti-Volley DS 2 dames zijn onze directe concurrenten in de poule en winst zou maken, dat wij onze positie bovenaan zouden verstevigen.
De 1e set ging van start met services van TI-Volley, een aantal konden wij goed passen sommigen gingen wat minder. Uit sommige passes kun je niet altijd de bal op de juiste plek krijgen voor de aanval. Ook de zijkanten van ons veld werden door Ti-Volley goed benut, zo ook een aantal tactische ballen in het centrum. Doordat de Havoc dames in deze 1e set iets te lief waren, de TomTom stond nog niet aan, was het mogelijk dat Ti-Volley de winst kon pakken in deze set.
Wij eindigden met de stand 19 – 25. Helaas, maar het was niet anders.
Bij de 2e set deed de trainer een omzetting, onze diagonaal uit de 1e set werd Passer/loper, onze stand-in Passer/Loper werd weer Mid zoals gebruikelijk en 2 Spelverdelers, waarvan de SV voor de 3 meter de Diagonaal positie bezet en de SV achter de 3 meter de daadwerkelijke Spelverdeler wordt.
Havoc DS 5 heeft altijd 3 aanvallers voor de 3 meterlijn. Dat onze spelverdeelsters kunnen aanvallen, dat al onze speelsters kunnen serveren en aanvallen is in de 2e , de 3e en 4e set gebleken. Het is geweldig om te zien hoe dit team, onder leiding van onze 2e aanvoerster, zich mentaal heeft herpakt. Zij hebben een geweldige wedstrijd neergezet en velen kwamen met bewondering na afloop. Prachtige services van onze Danoontjes Powers, prachtige passes,
goed setups en aanvallen, waar geen doekjes om werden gewonden. Het was super om te zien. De wijze waarop alle ballen door ons werden verdedigd, ontmoedigde onze tegenstander zodanig, dat de kopjes gingen hangen bij onze tegenstanders.
De 2e set eindigde in 25 – 18, de 3e set in 25 – 16 en de 4e set in 25 – 14. Wat een geweldig resultaat.
Het was top en wij blijven bij in de top van de poule. Op de vraag “wat houdt jullie Yell eigenlijk in”? Geef ik hierbij de uitleg.
PI-BATO is de samenvoeging van de 6 eerste letters van de volgende sleutelwoorden:
Plezier, Inzet, Beleving, Aanvallen, Toewijding en Overtuiging.
Een geweldig trotse trainer Dick van Harlingen
img-20161115-wa0000