Wedstrijdverslag | Havoc Dames 5 – De Pallegarste DS 3

Zoals afgesproken zijn wij allemaal aanwezig in onze kantine en houden daar onze voorbespreking. Nadat wij onze “wist je datjes” hebben uitgewisseld, vraagt de trainer: “hoe gaan wij deze wedstrijd aanpakken”? Er komen veel positieve reacties naar voren, maar vooral “we willen winnen”. Geweldige instelling, echter de trainer doet toch maar voorstellen hoe wij zouden kunnen winnen. Uitgangspunt is “wij zetten onze tegenstander via onze service onder druk”. De trainer beschouwd de service als eerste aanval. Na noch een positieve oppepper, gaan wij omkleden en aan de warming – up beginnen.
De teamopstelling wordt bekend gemaakt, 2x PL, 2x MID, 1x D en 1x SV op het veld en 3 op de bank. De 1e set gaat in het begin wat heen en weer in opslag en in het scoren. Dan komt het moment waarop alles gaat lopen zoals wij dat zo graag willen zien. Goede services en rake klappen aan het net, maken dat wij gaan uitlopen. Deze set wordt afgesloten met de positieve uitslag voor ons, 25 – 17. Zo die staat! Bij de 2e set, waarbij 2 afgesproken wissels werden toegepast, loopt deze set praktisch gelijk aan de 1e set. De positieve score 25 -17. Ook die staat!
Maar dan komt de 3e set en daarmee het bewust worden, wij staan hoog op de lijst en het zou best wel weer winst kunnen worden vandaag. Het team, met slimme dames, is zich bewust van de kansen maar bouwen onbewust aan een mentale druk op bij zichzelf. Wij lopen een achterstand op die uitloopt tot 6 punten, dan na 2 time outs herpakken wij ons zelf. Het is geweldig knap hoeveel veerkracht het team heeft in dit stadium. Onze tegenstander stond op 12 punten, wij moesten hen nog voorbij en dan uiteindelijk winnen met een stand van 25 – 14. Super, super knap! Nu waren wij er al zeker van dat wij 4 punten in onze stand bijgeschreven zouden krijgen. Maar dan in de 4e set ging alles los bij onze DS 5, de tegenstander was intussen zeer ontmoedigd en boog het hoofd. Bij de services werden door ons een paar prachtige aces ingebracht, die brachten ons de eindstand in deze set van 25 – 11. Super gedaan! In de komende wedstrijden wordt door ons het verschil met onze naaste concurrent, het aantal setpunten voor – tegen (ca. 50), nog zeker volledig weggespeeld.
DS 5 zal echt de gedroomde doelstelling halen door te Durven, te Doen en het allemaal samen te Delen. Na winst komt het zoet, maar bij HAVOC zijn het bitterballen. Geweldig! De trainer Dick van Harlingen.