Wedstrijdverslag Havoc dames 5 – KSH dames 4

Wij zijn weer begonnen en een goed begin is het halve werk. Nee niet zomaar, wij zijn heel goed begonnen. Na de oefenwedstrijd tegen Holyoke dames 2 was de trainer niet helemaal content, vooral het innemen van de posities bij de verdediging. Maar ja wat wil je ook, er zijn 3 speelsters vertrokken voor studie elders en één dame is tot december op stage. Wij hebben 4 speelsters nieuw in het team en die moeten nog wennen aan alles wat nieuw is voor hen. Normaal heb je na de vakantie ca. 6 weken nodig om goed ingespeeld met elkaar te geraken. Deze wedstrijd was een goed moment om te kijken hoe iedereen functioneerde. Wat heeft het hele team het goed opgepakt, de komende trainingen kunnen de puntjes nog even verder aangescherpt worden. Vooral de service ging van het begin af aan heel goed lopen, de tegenstander kreeg onze ballen niet onder controle. Dit betekende dat wij praktisch géén moeilijke aanval van KSH te verwerken kregen. De 1e set was een top set die met 25–7 werd afgesloten. De doelstelling is dat iedereen zoveel mogelijk speelt, dus 2 nieuwe speelsters er in. Opnieuw ging het voortvarend, hetgeen betekende dat de service opnieuw liep als een trein. De 2e set, opnieuw een andere samenstelling, met een dik compliment aan onze speelsters 25–9. De 3e set verliep gelijk aan de 2e set, wat top gespeeld 25–11. De 4e set met opnieuw een andere samenstelling van het team verliep wat moeizamer. Ook KSH had een betere opstelling gevonden. De ballen kwamen in de aanval wat meer door het midden. Het was even een dip die heel goed werd opgepakt, de 4e set 25–20. De trainer heeft met het team afgesproken, dat er gecoacht wordt om niet te verliezen. Na 2 jaar net niet mogen promoveren willen wij nu in ons 3e jaar de stap echt gaan maken. Zoals wij kunnen zien staan wij boven aan in de poule. Wij hebben dit jaar ook een totaal andere poule indeling dus, wij zien onze kansen. Top dames!!
De trainer/coach, Dick van Harlingen.