Wedstrijdverslag | Dynamiek DS 3 – Havoc DS 5

Wedstrijdverslag Dynamiek DS 3 – Havoc DS 5, vrijdag 9 december 2016. Voor deze wedstrijd waren wij ingedeeld op vrijdagavond te 21.15 uur in Goor.
Wij vertrokken bij de Bouwmeester met ons helemaal complete team van 10 speelsters. Dit was maar goed ook want 1 van onze Danone Powers voelde zich niet zo erg lekker. Een wel heel erg late wedstrijd uit onze poule en tevens de laatste late wedstrijd. Dynamiek bezet de allerlaatste plaats en heeft nog 0 punten.
De zaal was mooi en oogde nog betrekkelijk nieuw en er werd gespeeld op 1 van de 4 velden, waarbij wij weer mochten serveren met 1 voet in het veld. Het was weer even wennen na een poosje geen competitiewedstrijd te hebben gehad, maar wij gingen er direct flink tegen aan. Het bleek dat Dynamiek DS 3 relatief nieuw was, waarbij sommige speelsters weinig of geen volleybal verleden bleken te hebben. Zij wilden echter wel graag samen een balsport beoefenen en hadden ondanks hun verliezen er toch veel plezier in. Maar ja dan komt Havoc 5 op bezoek met de doelstelling zoveel mogelijk punten uit de wedstrijden te halen om in het spoor te blijven van Ti-Volley en Kadoeng. De 1e set werd een partij serveren en enige rallyballen, waarna wij deze set afsloten met 10-25. De 2e set verliep bijna identiek, waarbij sommige serviceballen snel door Dynamiek geretourneerdwerden. Hierdoor werden wij een paar keer verrast hetgeen deze 2e set bracht op een stand van 14-25. In de 3e set was onze opstelling gelijk aan die van de 1e set, ook die verliep zoals gehoopt hadden en werd afgesloten met de stand van 14-25.
Er werd in de 3e set wel heel hard door onze speelster geslagen, waarbij een dame van Dynamiek in haar gezicht werd getroffen. Een koelpakking heeft haar gezicht weer in de plooi gebracht. Bij DS 5 is het zo, dat hoe meer sets wij spelen hoe beter wij worden. In de vorige 3 sets liet DS 5 het spel weer door de tegenstander bepalen, in de 4e set deed DS 5 er even een schepje bovenop en gingen wij zelf de snelheid en het spelletje even regelen. Het werd in deze set een super uitslag van 4-25. Een goed gevoel hebben en zorgen voor stabiliteit zal ons leiden tot een super hoog resultaat. De volgende wedstrijd zaterdag 17 december mogen wij weer thuis spelen tegen tegen SVH VC DS 5. Wij duimen er voor om ook deze wedstrijd met 4 – 0 te gaan winnen. De inhaalslag is begonnen als dat geen super mentaliteit is, helemaal top.
De trainer Dick van Harlingen.