Wedstrijdverslag dames 5 | ATC dames 2 – Havoc dames 5

Vrijdag 27 oktober mochten wij ATC DS 2 in de sporthal Veldwijk te Hengelo bezoeken. Het was enorm koud in de sporthal en er werden slechts 2 van de 4 velden in gebruik gesteld. Men had de deur naar buiten een hele tijd open gehad i.v.m. werkzaamheden aan het elektriciteitsnet. De warming-up van onze dames zag er vreemd uit, niet zo als gebruikelijk. Maar ja u kent mijn motto “als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg”. Dus mijzelf ingesteld op “het zal wel goed komen”. En het kwam echt goed, hoewel de wedstrijd niet was om aan te zien. Het was een soep met sliertjes wedstrijd. Ik stond met kromme tenen aan de zijlijn. Wij hebben les gekregen in veel softe ballen, die ook nog tactisch waren o.a. via de netband. Wij maakten het ons in veel gevallen zelf moeilijk door met het spel mee te gaan. Veel service fouten en veel onzekerheden in de smashes. Het leek er op dat wij tegen ATC DS 2 team niets meer durfden. Als wij goed serveerden, zoals in de 1e en 4e set, dan konden zij géén bal passen. Proberen je team weer op orde te krijgen tijdens zo’n wedstrijd lijkt wel niet vaak te lukken. Ook mijn methode van ZDL, wat staat voor Zachte Drang en Liefde, bleek niet erg aan te slaan. Wij hebben de wedstrijd over 4 sets wel met een 0 – 4 mogen afsluiten, waarbij sommige sets bijdroegen aan een goed saldo punten voor en weinig tegen. De 1e set 4–25, de 2e set 11–25, de 3e set 17–25 (wij leken wel Sinterklaas met cadeautjes) en de 4e set in 5–25. Onze volgende wedstrijd is op vrijdag 10 november tegen Escare Apollo 8 DS 10 om 20.00 uur in Borne.
Zij hebben met 3–1 gewonnen van ATC DS 2 en met 3-1 verloren van RIVO. Dat biedt perspectief voor ons toch? Bij vooruitzicht dat ons heel veel nieuwe moed geeft.
Wij mogen een week lang genieten van de 1e plaats in poule C van de 4e klasse. De trainer/coach Havoc DS 5, Dick van Harlingen.