Summer Beachvolleybal 24 en 25 augustus in Scheveningen

In het Junior Beach Circuit (JBC) van de Nevobo kan jeugd in de leeftijd van 12 tot 19 jaar beachvolleyballen op zijn of haar eigen niveau. Door het hele land worden toernooien georganiseerd door verenigingen en ander beachvolleybalaanbieders. Het zijn gezellige en leuke toernooien op het strand of bij een beachvolleybalaccommodatie met een steeds betere spreiding.
De toernooien vinden in de maanden mei tot en met augustus plaats. Deelnemers aan het JBC ontvangen punten en worden aan de hand daarvan gerankt. De afsluiting van het Junior Beach Circuit zijn de Finals. Bij de Finals komen teams uit het hele land bij elkaar om tegen elkaar te strijden. Vanuit de vier regio’s mogen de beste vier beachteams door naar de Finals. De Finals worden op 24 en 25 augustus in Scheveningen georganiseerd.

Dit jaar doen er 2 teams met oa Havoc speelsters mee.
Roos (Havoc Haaksbergen) en Jet (Dynamo Neede) Grooters zijn begin juli op het open NK voor meisjes onder de 13 tweede geworden. In de ranking staan ze nu bovenaan in Nederland.
Op zondag 25 augustus gaan ze terug naar het strand van Scheveningen voor het officiële NK.

Een ander team dat al 4 jaar samen is en meedoet aan het Junior Beach Circuit zijn Eline Nijland (Havoc Haaksbergen) en Indy Maathuis (Tornado Geesteren). Vorig jaar zijn ze bij de beste 8 van Nederland geëindigd. Zij spelen hun wedstrijden op zaterdag 24 augustus op het strand van Scheveningen.

We wensen beide teams aankomend weekend heel veel succes en veel plezier!