In memoriam Frans van het Bolscher

9 mei 1941 – 20 oktober 2022

Afgelopen week bereikte ons het trieste bericht dat Frans van het Bolscher is overleden. Vanaf september 1966 was Frans lid van Volleybal Club Verdan dat in 1984 fuseerde met SVV naar Volleybal Vereniging Havoc. 56 jaar lid van onze vereniging! Frans heeft veel voor de club gedaan. Het trainerschap lag hem goed en hij gaf jarenlang training aan de jeugd. Ook als coach stond hij vele wedstrijden langs de lijn. Hij heeft in diverse commissies gezeten en dit vol overgave gedaan. Tot een jaar of 10 geleden gaf hij nog training aan ‘zijn’ buurtvolleybalteam en aan de Huppes dames in de Hoeve. Altijd op de fiets, zo kennen we Frans. Zelden zag je hem met de auto.

Hij was ook een fanatiek wielrenner bij de HTFC. Velen kennen hem dan ook van de fietsvierdaagse waar hij met zijn kleindochter Bente de stempelpost bemande.

Dat hij tot het einde van zijn leven een groot hart had voor de vereniging bleek wel uit de belangstelling die hij naar een ieder toonde. Ook toen het lichamelijk iets minder met Frans ging kwam hij samen met Detty naar de sporthal om Bente aan te moedigen en nog een praatje met menigeen te maken.

Volleybal Vereniging Havoc verliest één van haar vertrouwde gezichten. Frans is 81 jaar geworden. We gaan hem ontzettend missen en wensen Detty en de familie veel sterkte met dit verlies.