In memoriam Frans Nobbe

30 augustus 1955 – 8 december 2020

Geschrokken hoorden we afgelopen oktober het slechte nieuws dat Frans ernstig ziek was. Afgelopen week werden we compleet overvallen door het feit dat Frans al was overleden.

Frans Nobbe was jarenlang te vinden op en rond de volleybalvelden van Haaksbergen en omgeving. Begonnen als speler bij het toenmalige VC Verdan, ging hij daarna niet alleen bij volleybalvereniging Havoc verder als trainer / coach bij de heren, maar ook bij Isivol en tot op het laatst bij RAS. Frans was niet alleen een fanatieke coach die probeerde zijn spelers aan te sporen, hij was vooral ook liefhebber van het volleybal. Met regelmaat kon je Frans op de tribune aantreffen om de prestaties van anderen in het veld te bekijken. Soms daarbij voorzien van z‘n eigen kijk op het spelletje en hoe het anders kon of moest.

Frans maakte vele jaren deel uit van de beachcommissie van Havoc. Samen met anderen was hij van de opbouw op woensdagmiddag, totdat de veegwagen op zaterdagavond weer vertrok op de Markt te vinden. ‘Drie dagen aan het Haaksbergse strand!’

Vanaf zijn eigen plek aan de zijlijn van de beachvelden, werd menig wedstrijd van live verslag voorzien. Spelers werden met de nodige humor uitgedaagd tot vreemde capriolen in het zand, maar ook een fraaie redding werd gewaardeerd. Vol trots zag hij ook de prestaties van zijn eigen ‘Frans’ zachte eitjes’; het team dat steevast met een ontbijtje bij hem thuis aan het toernooi begon.

Naast de volleybalsport hield hij vooral van de contacten met andere mensen en de gezelligheid er omheen. Minstens zo belangrijk.

Frans is 65 jaar geworden. We gaan hem ontzettend missen en wensen Karin, Roy, Tom en Marloes en overige familieleden veel sterkte met dit verlies.