Buitensporten mag weer!

Zoals we woensdag 6 mei jl op tv hebben vernomen van de Overheid is dat de regels tav de corona crisis worden versoepeld met bepaalde restricties. Ook buitensporten mag weer!

De Gemeente Haaksbergen heeft de afgelopen weken intensief contact gehad met de buitensport verenigingen in Haaksbergen zodat accommodaties weer open kunnen.
Dit was de 1e prioriteit om het sporten weer mogelijk te maken.
Kinderen en jongeren kregen vanaf 29 april meer ruimte voor georganiseerde buitensport en -spel (geen officiële wedstrijden). Kinderen tot en met 12 jaar kunnen onder begeleiding samen buiten sporten. Van 13 tot en met 18 jaar mag dat óók, maar moet er steeds minstens anderhalve meter tussen zitten.

Wij zijn op dit moment druk bezig om samen met de Gemeente een “plan van aanpak” te maken.
Dit is een vereiste van de Gemeente zodat men weet welke verenigingen gaan sporten en voldoen aan de richtlijnen van de Rijksoverheid. Elke vereniging zal een corona coördinator moeten aanstellen die tot 1 september het buiten sporten coördineert. De sporthallen zijn immers tot 1 september gesloten. Wie dit voor Havoc voor de CMV en ABC jeugd zal gaan uitvoeren zullen we jullie zsm laten weten. Wanneer we gaan beginnen horen jullie volgende week van ons.
Er zal worden gesport volgens protocollen die opgesteld zijn door de Nevobo en het NOC*NSF. Deze zullen tzt dan ook via de mail worden toegestuurd.
Voor volwassenen is er helaas nog geen duidelijkheid of men nu wel of niet buiten gezamenlijk mag sporten. Hierover verwachten de Twentse Gemeentes na de toespraak van afgelopen woensdag, begin volgende week meer duidelijkheid. We houden jullie via de website en facebook op de hoogte.

Meer informatie is ook te lezen op de website van de Gemeente Haaksbergen. Zie de link hieronder.
Zodra we meer informatie hebben, laten we het zo snel mogelijk weten.
Sportieve groeten,
het Bestuur