Update 22-2: Bente Baltink in Ethiopië om Havoc wedstrijdshirts te doneren

22 februari 2019
Op doorreis naar Addis Abeba (hoofdstad van Ethiopië) heeft Bente met haar mede studenten op een school weer veel jeugd en begeleiders blij gemaakt met shirts.

20 februari 2019
Zoals velen van jullie weten is Bente Baltink op dit moment in Ethiopië. Ze zit op het ROC van Twente Sport & Bewegen en is voor haar eind project samen met een groep mede studenten weer naar Ethiopië. Ze zijn sportlessen aan het geven aan kinderen met een beperking. Ook gaan ze proberen om hun kennis van les geven over te brengen aan de SPAT trainers. SPAT trainers zijn sportdocenten die zelf een beperking hebben maar ook lesgeven aan kinderen met een beperking. Het is zo opgezet om de kinderen te laten zien dat zij ook nog een toekomst hebben. Dit doen zij omdat mensen met een beperking in Ethiopië een beetje op de achtergrond worden gezet. Omdat men in Ethopië een gebrek heeft aan sportkleding, heeft Bente alle teams benaderd en zijn velen van onze vereniging bereid geweest om zijn of haar oude wedstrijdshirt te doneren aan een school. Vrijdag 19 februari jl heeft Bente met haar medestudenten de shirts en trainingsvesten overhandigd aan een school in Dorze (Zuid-Ethopië). Zie de foto’s die Bente gestuurd heeft om ons een indruk te geven.