Wedstrijdverslag | Saasveldia Dames 4 – Havoc Dames 3

Vrijdagmiddag 17.30, spitsuur zo blijkt, de route naar Saasveld moet dus worden aangepast. Gelukkig ligt de sporthal naast Bruins en dat weten we natuurlijk wel te vinden. Nadat Kailey het team op 6 rondjes had getrakteerd (rotonde welteverstaan) en verschillende pitoreske dorpjes werden gepaseerd, kwamen we keurig optijd in een donkere sporthal aan. Saranda had de eer om deze wedstrijd Aniek bij te staan als assistent-coach. Deze titel heeft ze dan ook met trots gedragen.
Na een flitsende start van onze kant, kwamen we rond de beruchte 15 punten toch in de problemen. We keken op een gegeven moment tegen een achterstand van 24-17 aan. Maar door doorzettingsvermogen, enthousiasme (na set 1 al schor) en een sterke serviceserie van onze Bennie, hebben we de set gepakt met 25-27!!! d3-wedstrijd
Set 2, een set die we eigenlijk willen vergeten. Al willen we toch even 1 actie van Denise uitlichten. Vlak voor haar service kreeg ze namelijk last van een enorme kriebelneus. Ze nam dan ook uitgebreid de tijd om te voorkomen dat ze ging niezen (tot grote hilariteit van alle aanwezigen), want ja, niezen tijdens je serve zet natuurlijk kracht bij waardoor je uit slaat (ofzoiets).
Set 3, de set waarin de coaches creatieve oplossingen probeerden te verzinnen, alles voor de winst. Zo werden jut&jul (lees Dagmar en Bennie) in en uit gewisseld om hun sterke kanten te belichten. Iedereen werkte hard en het het team kreeg ‘vleugels’. Sommige speelsters letterlijk, want zelfs onze Dagmar kwam als blok ruim boven het net uit (zie fotos voor bewijs)!! dagmar Helaas verloren we deze set net, maar we haalden er voldoende energie uit om voor een 5-setter te gaan.
En jawel, dit ging ons ook lukken, want door killing blocks, tactische ballen en mooie aanvallen (zo mooi dat we er soms zelf van onder de indruk waren en vergaten verder te spelen, he Maaike) stond het 2-2! De laatste set hielden we deze lijn vast en konden we onze voorsprong goed vasthouden. We hebben dan ook meer dan verdiend gewonnen. Beloning: de welbekende grote gele M.
Tot slot willen de coaches nog even de ‘woman of the match’ uitroepen. Paula, lekker gespeeld deerne!!
d3