Wedstrijdverslag Havoc DS 5 – Rivo Rijssen DS 7

Zaterdag 20 januari stond de competitie wedstrijd gepland tegen Rivo Rijssen DS 7. Een drukke zaterdag daar wij naast deze wedstrijd ook nog zaalwacht hadden en dan nog maar niet te spreken over onze baantjes die wij hebben. De trainer heeft dan het idee dat de focus niet zo heel erg gericht is op de wedstrijd. Maar dat pakte wel even heel goed uit. Al waren de dames na afloop niet zo content, het was weinig spannend vonden ze, echter de trainer was zeer tevreden. Vooral daar de dames het read en react heel goed invulden. Echt top gedaan. Als je dit goed invult, dan heeft de tegenstander ook weinig kans tot scoren. Er werd goed geserveerd en heel attent geblokkeerd. De pass liep goed voor onze spelverdeelster, zij kon in deze wedstrijd trainen voor haar nieuwe rol na 3 februari. Er werd in de 3e set gewisseld en ook dat pakte bijzonder goed uit. Fantastisch als je team zich zo goed in de breedte ontwikkeld, super mooi om te zien.
De 1e set mochten onze tegenstanders starten met hun service, geen probleem en goed verwerkt. Hierna direct scoren en zelf serveren. Top services waar de tegenstanders het maar moeilijk mee hadden. Het liep als een trein, gelukkig niet zo hard, maar scoren aan de lopende band. Deze 1e set sloten wij af met de stand 25–12. Lekkerrrr!! De 2e set en 3e set verliepen identiek en het maakte niet uit wie van onze dames in het veld stonden, dus 2e set en 3e set afgesloten beide met 25–14. In de 4e set gingen wij helemaal los en pakten de punten helemaal binnen met 25–8. De overwinning smaakte zoet en de bitterballen ietsje later heel erg lekker. Komende zaterdag gaan wij weer helemaal los op het Universitair Sportcentrum in Enschede tegen Harambee DS 6. De trainer/coach van Havoc DS 5, Dick van Harlingen.