Wedstrijdverslag Dynamo Tubbergen DS 6 – Havoc DS 5

Afgelopen dinsdag 16 januari moesten wij de verplaatste wedstrijd spelen tegen Dynamo Tubbergen DS 6. In de voorbespreking afgesproken met elkaar dat wij van hen konden winnen, daar wij in onze thuiswedstrijd de 2e set van hen hadden gewonnen. Het was hun enige verloren set in de 1e helft van de competitie. Indien wij een krachtige service zouden kunnen brengen naar hun helft, dan zou het goed kunnen gaan. En het ging goed, vanaf de 1e bal tot het einde van de eerste set. Wat hebben zij collectief elkaar goed aangevuld. Super collectief. Ook al hadden wij steeds moeite met de service van Dynamo, zij sloegen krachtige ballen met een zij effect op. Deze service zwaaide steeds van binnen naar buiten op posities 1 en 5. Maar bij controle en ondanks moeilijke passen voor de spelverdeelster, verliepen onze aanvallen succesvol. Wat hebben wij de eerste set succesvol afgesloten met de winst van 27-25. Top toch?
In de 2e set een aantal speelsters van de bank ingezet, waarna het wat moeizamer verliep. Maar ja, hoe weet je nu hoe goed ze zijn. Dan moet je ze laten spelen toch? Het verliep niet helemaal zoals wij, na de 1e set in euforie waren, dus weer wat inwisselen. Helaas iets te laat en dus niet succesvol. Wij verloren de 2e set met 25-17, jammer maar niets aan te doen. Voor de 3e set een andere opstelling het veld ingebracht en het ging meteen weer prima draaien. Wat was dit een top set, ik stond helemaal onder de spanning van wat ik zag. Geweldig gespeeld en de winst naar Havoc met 25–14. Wat een mooie uitslag van deze set.
De 4e set, top spannend, wat ging het er van langs. Weer die opslag van Dynamo, blijft moeilijk af en toe en dan de passers en spelverdeelster maar hard werken.
De aanvallers kregen de set-ups niet altijd perfect. De keuze voor onze spelverdeelster was soms moeilijk om in een split second je keuze te bepalen. Bij de stand 26–26 verloren wij de opslag en ging deze naar Dynamo. 2 moeilijke opslagen van hun kant brachten ons in de problemen en ging de winst toch nog naar Dynamo met 28–26. Wij hadden gehoopt op een uitslag van 3–1. Maar ja kop op en aan de slag met de 5e set.
De 5e set verliep gelijk aan de 1e set, super spannend. Wat een reddingen door onze speelsters, wat een super inzet. Zij kregen loon naar werken door deze set met de winst van 15–12 af te sluiten. Wij maakten een super blije ronde dans in ons veld en lieten Dynamo in mineur achter. Onze bankzitters een compliment voor het lieve geduld, komende zaterdag gaan wij dit invullen. Wat waren wij blij en hebben ondanks het late tijdstip onze winst gevierd met een drankje. Helaas ontbreekt op de bijgevoegde foto Naomi.
De trainer/coach Havoc DS 5, Dick van Harlingen.