Wedstrijdverslagen dames 5

Wedstrijdverslag Havoc DS 5 – Markel-Up DS 2. Zaterdag 9 december de uitgestelde wedstrijd tegen Markel-Up DS 2. Nieuw voor onze dames was het veld op nummer 3 in de Bouwmeester en een later tijdstip dan gewoonlijk. Markel-Up DS 2 stond op een lage plek in de poule. Dus al snel de gedachte “dat wordt een makkie”. Nee he, toch niet helemaal, want dat zou in de 3e set gaan blijken. Wij starten prima en gingen door goede services er als een haas vandoor. Markel-Up DS 2 kreeg de bal niet onder controle, geen goede passing en aanvallen waren het gevolg. De 1e set werd met de stand 25–10 door Havoc DS 5 afgesloten. De 2e set was identiek aan de 1e set en verliep dus in dezelfde stijl met een stand van 25–13. Ja, denkt iedereen, het katje zit in het bakkie. Nee he, want nu komt ineens het punt voor verbetering bij Havoc DS 5. Wij kregen de services van Markel-Up niet onder controle. Kregen wij met 20–25 toch maar even een vervelend pak voor de broek. Dan worden alle zeilen weer bij gezet, de trainer geeft aan doe allemaal niet zo krampachtig. Wees relaxt, de armen ontspannen en lekker passen.
De 4e set was een geweldig gevolg hiervan, 25–8 voor Havoc DS 5. Wij kunnen het wel, maar soms moeten wij weer even met onze neusjes op de feiten gedrukt worden.
Als je kampioen wilt worden, dan moet je van de lager geklasseerde helaas alles winnen. Toch super hoor DS 5 van Havoc. Het komt goed, het seizoen is nog lang.
De trainer/coach Havoc DS 5, Dick van Harlingen.

Zaterdag 16 december:
De wedstrijd Havoc DS 5 – Springendal- Set-Up 65 DS 6.
Een wedstrijd die achteraf de meest spannende van de 1e helft van de competitie zou blijken te zijn. Havoc DS 5 ging geweldig van start en er werd punt voor punt gespeeld. Super wat onze dames lieten zien, wat een geweldige vooruitgang. Maar soms zit het mee en soms even tegen. Als de service even niet goed lukt, dan loop je snel achter de feiten aan. De 1e set werd winst voor Set-Up met 21–25. Dan de 2e set, wat werd er geweldig gespeeld. Reddingen door onze dames waar je van kan dromen. Uit welk boekje die kwamen, is mij volstrekt onbekend. Geblokt en aangevallen, geweldig het was top. Havoc DS 5 kreeg in deze set loon naar werken, zij sloten af met de winst 27-25. Dan de 3e set, daar had Set-up even volledig de dip daar zij dachten de 2e set te winnen maar het werd anders. Havoc DS 5 speelde zoals wij het graag zien en als nooit tevoren. Winnen met 25–19. Top! De 4e set, ook die verliep fantastisch tot aan de stand 24–24. Een aanval van Set-Up komt voor de voeten van een van onze reserve speelster buiten het veld. De scheidsrechter geeft de bal “in” en de stand wordt 24–25. De service gaat over naar Set-Up en die ging mis, onze dames van slag door de beslissing van de scheidsrechter. 4e set dus 24–26. Dan komt er een 5e set die direct moeilijk van start ging met dezelfde opstelling als in de 4e set. Bij de stand 2-8 wisselen wij van speelhelft en weten onze dames zich te herpakken, met steun van onze geweldige ouders en verdere supporters. Helaas toch verliezen wij deze 5e set met 9–15.Een groot compliment aan onze speelster van DS 5. Top gespeeld dames!
Dick van Harlingen, trainer/coach Havoc DS 5.