De foto’s van het jeugdkamp staan op de website!!

Vrijdag 31 augustus zijn we om 17.00 uur met bussen en auto’s vertrokken naar groepsaccommodatie de Haverkamp in Hengelo (Gld).
Met maar liefst 126 jeugdleden in de leeftijd van 6 tot 18 jaar en 25 man/vrouw leiding hebben we er samen weer een onvergetelijk weekend van gemaakt!
Na aankomst altijd even een voorstelronde en natuurlijk de slaapkamerindeling (dat is toch wel heeeeel belangrijk)! Wat wij als leiding ook belangrijk vinden is nadat iedereen zijn of haar slaapplaats heeft ingericht we een gezamenlijke brand oefening gaan doen. Zoals je op de foto’s kunt zien.
Hierna allemaal naar binnen om het meegenomen brood, salade’s en kaasstengels met soep op te eten. Daarna vrije tijd om ’s avonds in het donker mee te doen aan de spooktocht.
De volgende ochtend om 8.30 uur ochtendgymnastiek met een kleurrijk trio dat ons dit voordeed. Om 9.00 uur gezamenlijk ontbijten. Met 151 personen in 1 ruimte is het een herrie van jewelste maar oh zo gezellig! Daarna samen opruimen om met de zeskamp te beginnen.
Tussen de middag een broodje hamburger op de vuist om daarna weer met de spellen verder te gaan. Wat natuurlijk niet mag ontbreken op het Havoc kamp is het buikschuiven na de spellen! Ook dit jaar hebben we weer veel mooie en gekke capriolen op de buikschuifbaan gezien.
Rond de klok van 18.00 uur samen warm eten. Heerlijke krieltjes, met doperwten en wortelen en een gehaktbal. Natuurlijk weer samen opruimen en voorbereiden voor de Bonte Avond die om 20.30 uur zou gaan beginnen. Na de Bonte Avond was er tot 1.00 uur disco. Enkele van onze jongste jeugdleden gingen na de Bonte Avond lekker naar bed maar je hebt natuurlijk enkele uitzonderingen die nog even van de nacht willen genieten;-)
Zondagochtend om 9.00 uur ochtendgymnastiek en daarna ontbijten. Rond half elf zijn we met iedereen naar het bos vlak bij de accommodatie gegaan om Levend Stratego te spelen. Met tactisch nadenken werd er weer fanatiek gespeeld. Ondertussen werd er op de boerderij 20 kg shoarma gebakken zodat we die bij terugkomst met ons allen konden wegwerken. De tassen inpakken en de kamers opruimen en allemaal redelijk moe maar zeer voldaan weer de bussen en auto’s in. Rond de klok van half vijf stonden ouders en familie ons bij de sporthal op te wachten. Iedereen bedankt voor een geweldig en onvergetelijk weekend dat we samen hebben gemaakt en beleefd!!!

De foto’s staan in het fotoalbum.