Wedstrijdverslag Open Club MC van trainer/coach Judith Wilderink

Op donderdag 5 januari was de laatste training dat we (Rosan, Aniek, Ellemijn, Odeke, Laura, Donna, Amber, Shalika, Eline, Marit Veerle en ik (Judith)) ons voor konden bereiden voor de Nederlandse Open Jeugd Kampioenschappen (NOJK) voordat we zaterdag zouden vertrekken naar Ommen om daar de eerste ronde te spelen. Vol goede moed begonnen we de training en na twee uur trainen waren we ook allemaal optimaal voorbereid om zaterdag te knallen, dacht ik. Maar de meiden dachten hier anders over. Er moest toch nog wel wat veranderen aan die trainer van hun. Die stond daar altijd met een gat in haar broek training te geven, die kon zo toch echt niet mee. Dus zo lief als ze zijn gaven ze een nieuwe trainingsbroek. (Nog super bedankt meiden dat ik nu elke wedstrijd strak in trainingspak met jullie mee kan.) Nu waren we dan echt helemaal klaar om zaterdag te knallen.

Helaas begon het vrijdagmiddag met een bericht van de Nevobo dat er slecht weer zou komen en dat het rijden op eigen verantwoordelijkheid zou zijn. Ook in het Oosten van het land was code oranje afgegeven en de keuze maken hierin bleef lastig. Na lang discussiëren via de app hebben we afgesproken om rond 9 uur te verzamelen bij de Bouwmeester en daar gezamenlijk het besluit te nemen. De dames waren er wel zeker van, er moest gevolleybald worden. Na wat overleg ging dan toch de reis beginnen naar Ommen. Ondanks dat we wisten dat al enkele teams zich hadden afgemeld, wilden wij het niet zomaar opgeven en wilden vechten voor een plek in de tweede ronde van het NOJK. Zonder enige vertraging kwamen we aan op plaats van bestemming waar ons meteen een totaal ander wedstrijdschema werd getoond. Twee teams bij ons in de poule hadden zich afgemeld en twee teams uit de andere poule. Er waren in plaats van acht teams nog vier teams over. Van deze vier teams mocht alleen de eerste in de poule door naar de tweede ronde.

Vol goede moed begonnen we de eerste wedstrijd tegen de Bevers. De eerste set ging erg gemakkelijk. Na een lange serve serie van Odeke stonden we al snel dik voor. De tegenpartij had erg veel moeite met de pass. Wij konden hun aanvallen goed verdedigen waardoor we goed een aanval konden opbouwen. Zo wonnen we deze set dan ook met 25-10. De tweede set viel de wedstrijd totaal de andere kant op. Wij kregen hun serve niet onder controle waardoor we als snel 1-7 achter stonden. Na al twee keer over een time-out bleven we achterstaan. Bij 12-18 ging Aniek door haar enkel en moest helaas het veld verlaten. Gelukkig nam Donna haar taak over, maar het lukte helaas niet om de achterstand in te halen en het werd 13-25.

De tweede wedstrijd was tegen Volco Ommen. Aniek strompelde nog een beetje maar moest zich klaarmaken voor de volgende wedstrijd. Gelukkig was dit voor ons geen lastige wedstrijd en wonnen we snel met 2-0. Omdat er zo weinig teams aanwezig waren, konden we nog een oefensetje spelen. Ook deze wonnen we gemakkelijk met 25-10.

Samen met de Bevers waren wij de enige twee teams die één wedstrijd hadden gelijk gespeeld en één wedstrijd hadden gewonnen. Als we de laatste wedstrijd zouden winnen, zouden wij eerste zijn van het toernooi omdat we met drie punten meer verschil van hun hadden gewonnen. Er was spanning te zien op de gezichten, maar we moesten knallen. Dit deden we ook vanaf het begin. BAS kreeg onze serve niet onder controle en al snel stonden we 6-1 voor. Na een aantal mooie passjes aan onze kant konden we een goede aanval opbouwen en was het bijna iedere keer ook direct een punt. De eerste set wonnen we vrij gemakkelijk. Nog één set te gaan… Het ging dit keer iets lastiger. De tegenstander kreeg onze serve beter onder controle maar nog bleven we een voorsprong vast houden. Bij een stand van 18-11 werd Donna ingebracht om met haar serve de punten naar onze kant te brengen. Ze serveerde zo goed dat ze de wedstrijd uit kon serveren en wonnen we toch nog met 25-11. DOOR NAAR DE VOLGENDE RONDE!!! Ook deze wedstrijd speelden we een derde set. Na een iets lastigere set wonnen we toch nog na een lange rally met 25-17. We hopen dat zoveel mogelijk leden ons komen aanmoedigen bij de tweede ronde van het NOJK! Tot dan op 18 februari!!

Groetjes Judith