CMV (mini’s)

Volleybal is niet de makkelijkste sport om te leren. Om die reden is er speciaal voor kinderen van ongeveer 6 tot 12 jaar Cool Moves Volleybal (CMV) ontwikkeld. Via de zes CMV – niveaus leren kinderen stap voor stap, op een speelse manier, alle volleybaltechnieken. Bij elk niveau komt er een stapje bij. Van alleen gooien en vangen in niveau 1 – 2 tot het volledige volleybalspelletje in niveau 5.

Trainingen
Havoc biedt de mogelijkheid aan alle CMV leden om twee keer per week te trainen. De trainingsdagen zijn op maandag of dinsdag en de vrijdag. De trainingen zijn aan het einde van de middag / begin van de avond. Het seizoen is opgedeeld in twee delen, waarbij de indeling voor de trainingsgroepen ook kan wijzigen. De trainingsgroepen worden ingedeeld op basis van het niveau. Twee keer per jaar wordt de indeling opnieuw gemaakt. De trainingsgroepen, – dagen en – tijden worden einde zomervakantie
gedeeld voor de eerste helft. De indeling voor de tweede helft wordt gedeeld eind december / begin januari. In de schoolvakanties zijn er geen trainingen voor de CMV.

Teamindeling
Voor de competitie wordt er door de TC en de trainers een teamindeling gemaakt. De teamindeling wordt twee keer per jaar opnieuw gemaakt. In principe speel je dus ieder half jaar in een ander team. We kunnen hierbij geen rekening houden met voorkeuren. De teams van hetzelfde niveau blijven wel met elkaar trainen.

Algemene regels bij volleybaltraining en -wedstrijden
1. Probeer op de juiste tijd aanwezig te zijn. Ben je eerder, wacht op de tribune.
2. Lange haren moeten in een staart gedragen worden.
3. Laat je sieraden thuis. Plak je zweerknopjes die nog niet uit mogen af.
4. Volleybalschoenen mogen alleen binnen gedragen worden.
5. We adviseren om te douchen na afloop van de training of wedstrijd.
6. Laat de kleedkamer en douche netjes achter ook bij uitwedstrijden.
7. Voor zover van toepassing: mobieltjes zijn tijdens trainingen en wedstrijden niet toegestaan. Mocht het toch noodzakelijk zijn, overleg het met de trainer.

Spelregels CMV

De ouders/verzorgers coachen of fluiten de competitiewedstrijden van de CMV. Elk niveau heeft zijn eigen, soms bijzondere regels. Het is belangrijk, dat ouders goed op de hoogte zijn van de regels op het niveau dat zij fluiten of begeleiden. Bij onduidelijkheden kunt je natuurlijk altijd de trainster aan de jas trekken. CMV spelregels 2023-2024

Een keer proberen?
Je zoon of dochter mag zeker meedoen om te bekijken of volleybal iets voor hem of haar is. Zonder verplichting kan er vier keer meegetraind worden. Daarna horen wij graag of je zoon of dochter lid wil worden. Een keer proberen? Mail dan naar Havoc CMV coordinator Marit Lubberink en Annelies Laarman (cmv@vvhavoc.nl) met vermelding van de naam en geboortedatum.
Dan krijg je zo snel mogelijk bericht over de trainingstijden en met welke groep hij of zij kan mee trainen.

Trainingstijden seizoen 2023-2024:
Maandag zaal 2 en 3 van 16.30 tot 17.30 uur in sporthal de Bouwmeester. Zie zaalplanning voor details.
Dinsdag zaal 1 van 16.30 tot 18.30 uur en in zaal 2 van 16.15 tot 17.30 uur en in zaal 3 van 16.15 tot 17.15 uur in sporthal de Bouwmeester. Zie zaalplanning voor details.
Vrijdag zaal 1-2-3 van 16.15 tot 18.45 uur in sporthal de Bouwmeester. Zie zaalplanning voor details.

Bij vragen over volleybal voor de jongste kinderen, mail gerust naar cmv@vvhavoc.nl

Met vriendelijke groeten,
Marit Lubberink en Annelies Laarman