Wedstrijdverslagen Havoc dames 5

Wedstrijdverslag Havoc DS 5 – Time Out ’75 DS 5 op 6 oktober 2018.

Zaterdag 6 oktober mochten wij voor de 3e wedstrijd spelen in de Els, met het team als zaalwacht. Wij hadden er weer veel zin in en de trainer besloot dat dit een wedstrijd zou worden waarin iedereen zou kunnen spelen. De tegenstanders mochten beginnen met de service, zoals gebruikelijk, waarbij Havoc snel de omschakeling beet pakte. Het ging voortvarend, echter wij geven in deze wedstrijd toch nog teveel cadeautjes aan de tegenstander. Vooral in de service, waarbij de trainer altijd roept dat is les 1 van het volleyballen, gaat de bal uit of in het net. In de rally gaat het echt super. Bij een goede service pass, komt er een goede set up en een fantastische aanval. Hou dat er in dames en wij zullen het goed doen deze competitie. De tegenstanders konden onze service, die goed binnen vielen bij hen, niet onder controle krijgen. De 1e set verliep in een stand van 25-13, bij de 2e set bleef ons Havoc team in dezelfde opstelling staan en ging de winst met 25–11 eveneens naar Havoc. De 3e set werd gewonnen met een eindstand van 25–9. Top toch!! Dan de 4e set weer met een andere team samenstelling, echter onze top mid mocht dit keer 4 sets spelen, opnieuw de winst naar Havoc met een stand van 25–13. Set totaal 100–46 en opnieuw 5 punten erbij. Goed voor onze ranglijst. Het is geweldig te zien hoe de 5 nieuwe speelsters zich hebben laten inpassen bij het Havoc DS 5 team.

Wedstrijdverslag Labyellov DS 4 – Havoc DS 5 op 13 oktober 2018.

Het was vroeg dag die zaterdag de 13e oktober, daar wij naar Zevenaar moesten. De trainer was blij dat wij op deze datum naar Zevenaar moesten en niet op een moment van sneeuw en ijs met slechte wegen. Er waren nogal wat wegomleggingen, dus heel veel natuur gezien en nieuwe plaatsen ontdekt. Wij waren goed op tijd in Zevenaar en wij mochten met serveren beginnen tegen een tegenstander met slechts 6 speelsters en dus geen wissels aan hun zijde. Zoals het vaak gebeurt bij ons, wij bouwen voor onszelf veel druk, dus gespannen en de wens om weinig fouten te maken. Dit maakt het voor ons zelf vaak lastig. De 1e set met veel wisselingen in de service, geen wisselingen in speelsters, daar ging de setwinst naar Havoc 23–25. Top gedaan dames, wat een veerkracht door de set naar ons toe te trekken. De 2e set, met een gewijzigde opstelling ging voort varend, stukken beter dus en de winst naar Havoc DS 5 met 11–25. Fantastisch te zien de beweeglijkheid van het team in het veld, goed gedaan. De 3e set met opnieuw een andere opstelling werd er heel goed gespeeld door onze dames. Wij willen nog te vaak spellen/smashen daar waar een speelster staat. De opmerking “zij verdedigen prima” is juist, alleen binnen die 81 vierkante meter zitten gaten want ook de tegenstander kan niet alles verdedigen. Maar fantastisch opnieuw zoals het team heeft gespeeld, alleen als de trainer complimentjes uitdeelt, is de reactie nog te vaak “ik speel echt niet goed”. Dat is iets wat nog weggewerkt moet worden. De 3e set met een prachtige winst van 25–18 en goed spel was top. Dan de 4e set en dan slaat de krampachtigheid weer toe. Op het randje diep achterin serveren, bal uit. Op het randje links of recht serveren, bal uit. Wij hebben de 4e set ook gewonnen met 21–25. Totaal 73 voor Labyellov en 100 voor Havoc. Met 5 punten er bij op 18 en opnieuw bovenaan de ranglijst. Havoc dames 5 in de nieuwe samenstelling is werkelijk een top team.
De trainer/coach van Havoc Dames 5, Dick van Harlingen.