Wedstrijdverslagen Dames 5

Wedstrijdverslag Havoc DS 5 – Dynamiek DS 3, zaterdag 1 april 2017.
Op deze zaterdag spelen tegen een team dat qua techniek nog in ontwikkeling is. Het spel van Dynamiek is door het ontbreken van duidelijke lijnen, hetgeen alles wat verrassend maakt. Het team speelt veel verdwaalde ballen binnen het eigen veld. De Dynamiek dames hebben zelf wel heel veel plezier in hun eigen volleybalspel ondanks dat zij alle wedstrijden hebben verloren. Zij staan stijf onderaan met slechts 2 punten. Onze dames van DS 5 vinden deze wedstrijd niet zo motiverend en ook onvoldoende uitdagend. Maar de trainer geeft aan dan toch maar de wedstrijd goed te laten verlopen en Dynamiek per set onder de 10 punten te houden. Daar heeft DS 5 zich niet helemaal aan gehouden. De 1e set verliep bijna met dit vooraf gestelde doel 25 – 11. De 2e set ging ruim naar het gestelde doel n.l. 25 – 7. In de 3e set ging het niet zo naar behoren, vooral de service liep niet zoals wij gewend zijn. Het werd voor Dynamiek hierdoor zelf een redelijk positief resultaat. Wij sloten de 3e set af met de uitslag van 25 – 16. Zoals u ziet was het in de 3e set bijna Sint Nicolaas, Havoc DS 5 deelde zo cadeautjes uit.
Na een kleine lieve reprimande van de trainer/coach werd het in de 4e set toch weer zoals wij vooraf hadden gesteld, de stand werd 25 – 9. Totaal 100 punten vóór en 43 tegen. Gemiddeld dus 10,75 punt per set voor Dynamiek, zo hebben wij dan toch bijna per set de 10 punten gehaald wat in onze doelstelling lag.

Wedstrijdverslag SVH VC DS 5 – Havoc DS 5, dinsdag 4 april 2017.
Deze wedstrijd was naar voren gehaald, stond gepland voor zaterdag 8 april. Het verzoek was van SVH gekomen, daar zij die zaterdag geen team op de been zouden kunnen brengen. Na heel lang dim dammen zijn wij van Havoc akkoord gegaan. Helaas beet deze verplaatste wedstrijd ons in de eigen staart. Nu moesten wij lenen om met tenminste 7 dames aan te kunnen treden. Een fantastische mid-speelster van DS 2 vulde ons team aan. De weg naar de sporthal in Hellendoorn was ook al geblokkeerd, dit was een veeg teken voor ons team. Voortekenen van een vervolg met hindernissen. Wij gingen top van start, SVH had geen enkele grip c.q. kijk op onze service en aanvallen. Het liep meteen geweldig en de trainer was daarmee geweldig in zijn sas. De 1e set werd afgesloten met de stand 12 – 25, geweldig toch? Kat in ’t bakkie. Maar dan de 2e set, die dachten wij ook even naar ons toe te trekken, maar helaas, nu hadden wij geen grip op hun service. Ook vanwege het niet aankomen van onze passing, ook geen lekkere set ups en ook geen goede aanval. Even was het kommer en kwel. In de 3e set verging het ons dito met een sterretje, geen grip meer op een positief resultaat. Maar dan, wat altijd geweldig is, wij herpakken ons in de 4e set. Meteen werd SVH onder druk gezet en gaven onze dames ze weer links en rechts van Jetje. Top dames die 22 – 25. De stand kwam hiermee op 2 -2 en kreeg hierdoor zijn vervolg in de 5e set.
Weer geweldig van start en wij wisselden van veld met de stand 2 – 8. Ja, denkt de trainer dan weer “winnen met 2 – 3 is ook zo gek nog niet. Hebben wij toch weer 3 punten in de pocket. Maar nee he, wij spelen weer voor Sinterklaas en geven onze voorsprong gewoon in no time weg. Foetsie die 3 punten, het werden er slechts 2. De eindstand werd 15 – 13, en was als afsluiting nog super spannend. De laatste 2 ballen vielen voor ons net even verkeerd. Ondanks ons verlies hadden wij meer punten voor als tegen n.l. SVH 99 en Havo 101. De thuiswedstrijd in de Bouwmeester was door ons super van SVH gewonnen. Maar ja, gedurende het seizoen groeien ook de tegenstanders. Een teleurstelling voor ons was dat onze inhaalslag op TI-Volley hiermee was verkeken. Wij wilden zo graag samen een feestje aan het einde van het seizoen.

Wedstrijdverslag Havoc DS 5 – Springendal- Set-Up 65 DS 6, zaterdag 22 april 2017.
In september 2016 was dit onze 1e wedstrijd in Ootmarsum en het motto een goed begin is het halve werk. Wij starten daar uitstekend en wonnen deze 1e wedstrijd en ook nog een uitwedstrijd. Nu kwamen zij bij ons en wij hadden ons goed opgeladen. Wij hadden gezien welke tegenstanders er in de afgelopen periode door Set-Up DS 6 waren verslagen. Dus de mouwen opgestroopt, die zijn altijd al kort, en ook onze vast gastspeelster was ook weer van de partij. De 1e set, wat een super wedstrijd werd dat. Wij gingen geweldig van start, speciaal onze service was uitstekend en Set-Up kreeg geen bal onder controle. Ook de aanvallen waren van heel hoog gehalte, onze gastspeelster was enorm op dreef. De uitslag van deze 1e set sprak voor zich 25 – 12. Wat geweldig. In de 2e set kregen onze gasten een ietsie pietsie meer grip op het spel en hadden wij ook zo een aantal echt verdwaalde ballen. Ook lieten wij reddingen zien die van grote klasse waren en dat kon allemaal omdat veld 2 vrij was. De ballen werden goed teruggehaald. De uitslag van deze 2e set, ja jullie mogen niet meer raden, die was voor ons met 25 – 18. Dan de 3e set, joepie wat ging dat ervanlangs en dat kwam vast doordat onze super aanvoerster, geblesseerd aan haar knie, toe moest kijken vanaf de bank. Wat speelt DS 5 bij vlagen leuk volleybal. Ook die 3e set ging naar Havoc DS 5 met 25 – 15. Eind goed “Super goed” die 4e set, ik zal alle loftrompetten maar laten schallen het werd een majestueuze overwinning. Wat denk je??? Het werd 25 – 9 voor de dames van HAVOC 5, met hoofdletters. Met deze overwinning van 4 – 0 zijn wij weer op de 3e plaats in de poule gekomen, boven SVH VC.
Bedankt dames voor dit super seizoen, wij hebben bijna ¾ deel van het seizoen bovenaan gestaan.
Ik heb als jullie trainer heel veel plezier gehad in het afgelopen seizoen van jullie.
Ik plak er graag nog een jaar bij aan. Dan gaan wij helemaal zo spelen als wij graag willen.
De trainer/coach van Havoc DS 5, Dick van Harlingen.