Wedstrijdverslagen dames 5

Afgelopen zaterdag 24 maart de op 2 na laatste wedstrijd ingevuld door ons team Havoc DS 5. Wij speelden in Vriezenveen in de Stamper tegen Vrivo DS 5, een team waarvan wij op zaterdag 2 december 2017 thuis in de Bouwmeester met hoge score hadden gewonnen. Het werd toen: 25–3, 25–9, 25-10 en 25–1. Dus 100 vóór en 23 tegen totaal. We hebben gewonnen, maar het gaat soms uiterst krampachtig. De trainer kan roepen “relaxt dames “ maar of dit binnenkomt is de vraag.
Als de 1e service van onze kant al misgaat dan ontstaat er iets onverklaarbaars. De tegenstander gaat dan opslaan en dan lijkt het even bij ons géén feest.
Wij kunnen de service opslag niet omzetten in een correcte ++ pass. Er komen een aantal verdwaalde ballen langs en onze spelverdeelster, super knappe handelingen van haar kant, doet al het mogelijke om de ballen bij onze aanvalsters te krijgen. Wij kijken dan al snel tegen een achterstand aan, die wij echt niet willen. Havoc DS 5 kan uitstekend ontspannen volleyballen bij een voorsprong. Helaas is dat ook niet altijd zo, tegen Escare Apllo stonden wij met opslagen van onze spelverdeelster met 12 punten voor. In de eindstand van die set vind je dat niet terug. Op weg naar de 25, bleek onze voorsprong aardig verdampt. Toch wel gewonnen met 4–0. Bij het trainen van DS 5 gaat het altijd super, daar kun je als trainer vaak echt van genieten. Helaas zijn wij niet altijd met onze vaste 8 speelster, vaak veel schoolverplichtingen. Wij gingen met de winst naar huis, totaal dus 100 vóór Havoc DS 5 en 48 voor Vrivo DS 5.
De winst over alle 4 sets was: 12-25; 13-25; 7-25 en 16-25, wij zijn daarmee op een puntentotaal gekomen van 77 pnt in de poule. In deze zaterdag, voor Palmzondag, was het dus hosanna. Hiermee onze totaal score weer super opgekrikt. Wij hebben nog 2 moeilijke toppers te gaan, n.l. uit tegen Set-Up en thuis tegen Devoc. Moedig ons allemaal aan, wij willen zo graag promoveren naar de 3e klasse!
Nog even volhouden allemaal, super top!
De trainer/coach Havoc DS 5, Dick van Harlingen.

Wedstrijdverslag De Pallegarste DS 3 – Havoc DS 5 op vrijdag 16 maart 2018.
Deze vrijdag de wedstrijd gespeeld tegen De Pallegarste DS 3 in Beerzerveld. Een kleine en lage zaal heeft altijd z’n mentale weerslag op ons team. In de 1e set verliep de servicepass heel moeizaam zodat de spelverdeelster zich in alle bochten moest wringen voor een positief resultaat. De angst dat de stop in de servicepass uiteindelijk tegen het plafond komt geeft een enorme spanning. Dan wordt er lager en sterker naar het net gepasst, met het gevolg dat onze spelverdeelster deze ballen moeilijk onder controle kan krijgen. Wij komen wel vaker wat later op gang en u begrijpt al wel het resultaat van de 1e set. Deze was uiteindelijk voor De Pallegarste met een stand van 25-10. Hoe geweldig werd er in de 2e en 3e set omgeschakeld. Voor die positieve omschakeling heb ik als trainer diep respect. Echt top! Die geweldige omschakeling gaf ons een positief resultaat van 11-25 en 13-25. Hoewel onze dames daar zelf heel kritisch in stonden. Maar ja, het lukt niet altijd om bij een tegenstander langs te walsen. Ondanks alles toch top, want het leek zo moeizaam voor onze dames. De 4e set verliep in het eerste deel heel goed, maar dan zakten wij in het 2e deel terug zodanig dat het toch weer moeizaam verliep. Uiteindelijk werd deze 4e set toch gewonnen met 24-26. Met de einduitslag van 1-3 mochten wij huiswaarts keren. Gehoopt was op 5 punten, het werden er 4. En ik zeg hierbij niet het werden er slechts 4, het resultaat is toch super positief. Dus op naar de volgende ronde, dan gaan wij weer verder met knokken in de volgende wedstrijden. 24 maart uit tegen Vrivo DS 5, 14 april uit tegen Set-Up DS 6 en op 21 april sluiten wij thuis af tegen Devoc DS 5. Wij hopen op een heel positief resultaat samen. Succes dames 5.
De trainer/coach Havoc DS 5, Dick van Harlingen.

Wedstrijdverslag Havoc DS 5 – Escare Apollo 8 DS 10 op zaterdag 10 maart 2018.
Het is bijzonder aangenaam om thuis te spelen in de Bouwmeester. Het geeft onze dames meestal een mentale boost. In deze wedstrijd startte DS 5 heel nerveus. Dit met het oog op het naderende einde van de competitie en onze stand op de ranglijst. Wij willen zo graag uit alle nog te spelen wedstrijden het volle pond van 5 punten halen. Dit met het oog op een 2e plek in de poule en de mogelijkheid om aan het eind van deze competitie PD te spelen. De servicepass is binnen het team een bron van voortdurende aandacht en zorg. Bij een ++ pass altijd een fantastische set up en een top aanval. Bij een weinig geslaagde servicepass, kost het veel moeite om een perfecte set up te geven en is de aanval meestal heel voorzichtig. Dan is de aanval te vaak niet direct scorend en moet het punt uit de rally daarna komen. Maar bij een softe aanval geef je de tegenstander de kans, dat zij snel omschakelen en dat wij een harde aanval om de oren krijgen. Bij een harde aanval van de tegenstander en een goed blok van onze kant, ketst de bal wel eens in ons veld helaas. Ondanks dat de sets wat moeizaam verliepen, toch prachtig gewonnen met 25-17; 25-22; 25-21 en 25-19. Weer 4-0 in de pocket en 5 punten erbij van 63 naar 68 punten. Top toch? Op naar de wedstrijd tegen De Pallegarste.