Wedstrijdverslag | TI-Volley DS 2 – Havoc DS 5

De afgelopen week was het een week niet zo als alle andere weken. Soms zit alles mee en soms zit het tegen. “Goede tijden , slechte tijden”. Maar het is wel top dat je er toch bent voor de wedstrijd, als je super opa is overleden. Het is ook top als je wilt komen kijken, omdat je dacht dat wij thuis zouden spelen,
terwijl je een behoorlijke knieblessure hebt opgelopen tijden je skivakantie. Een top instelling! Weer werden wij geconfronteerd met een zaal waar wij compleet de beklemming van krijgen. Klein aan alle zijkanten, een laag plafond met de ringen wel geborgd, maar ja wel laag. Bij de Pallegarste was het toch ietsje ruimer en hoger, dus ook ietsje beter. Wij mochten in de 1e set starten met serveren en die ging al direct in het net. De trainer dacht meteen “Oh” nee he. Een goed begin is het halve werk, dus kom op dames! Toch keerden wij het tij en ging het beter lopen, uiteindelijk werd het heel spannend. Het kon echt alle kanten op, maar dan valt het voordeel toch naar TI-Volley met de stand 25 – 23. De 2e set hebben wij het heel goed opgepakt, het team toonde zijn werkelijke veerkracht. Ook nu werd het heel, echt heel spannend maar nu viel de bal in ons voordeel met de stand 22 -25. De trainer dacht wij gaan met 3 – 1 winnen en met 4 punten in de tas naar huis. Maar die trainer doet niet mee en staat soms machteloos aan de kant, alle goede aanwijzingen ten spijt. Het liep niet meer aan onze kant, moeite met onze eigen service, moeite met de receptie van de service van onze tegenstander en dan ook moeite met het geven van een goede set-up. Wat wij altijd hebben is een goede passing, geeft een goede set-up en een perfecte aanval. De 3e en 4e set werden verloren met de standen 27 – 17 en 25 -16. Wij hebben aangegeven deze wedstrijd maar heel snel te vergeten. Op onze Havoc DS 5 Facebook pagina heb ik al aangegeven, verliezers hebben een excuus en winnaars hebben een plan. Natuurlijk heeft de trainer een plan. Wij kunnen op techniek en fysiek trainen tot wij blauw zien, daar ligt het niet aan. Meer aandacht voor het mentale gedeelte en de soms sterk wisselende omstandigheden waarbinnen een wedstrijd gespeeld moet worden. Havoc DS 5 is een damesteam van winnaars, dus wij zien de komende wedstrijden vol vertrouwen tegemoet. Kadoeng zaterdag 11 maart mag weten dat wij ons deze week sterk op hen voorbereiden.
De trainer Dick van Harlingen.