Wedstrijdverslag | De Pallegarste DS 3 – Havoc DS 5

Wedstrijdverslag De Pallegarste DS 3 – Havoc DS 5, vrijdagavond 3 februari 2017.
Afgelopen vrijdagavond moesten de de dames Van Havoc DS 5 al om 17.30 uur vertrekken vanaf De Bouwmeester. Geweldig toch dat er altijd vaders en moeders zijn die de service verlenen om onze speelsters netjes te rijden naar de wedstrijden. Het was een hele bijzondere avond voor ons, want onze aanvoerder deed mee ondanks dat zij haar 18 e verjaardag mocht vieren. Het team had elkaar en de trainer beloofd er alles aan te doen om deze wedstrijd te winnen. Speciaal als cadeau voor onze aanvoerder. Klasse dat ze mee ging.
De 1e set was een hele bijzondere, onze dames gingen geweldig van start. De dames van De Pallegarste konden nauwelijks of niet een servicebal van onze dames onder controle krijgen. Indien dat wel het geval was, dan werd vanuit de rally door ons fantastisch aangevallen. Onze dames maakten in de 1e set korte metten en wonnen deze met 7 – 25. Geweldig toch?
In de 2 e set heeft De Pallegarste zich behoorlijk herpakt, de service van hen liep voortvarend en nu hadden wij het even heel erg lastig. De passing verliep moeilijk en hiermee ook onze aanval. Bij de stand van 24 – 18 mochten wij weer gaan serveren, geweldig wat er toen gebeurde. Ons kanon serveerde 6 punten bij elkaar en de stand werd 24 – 24, wat super spannend. Helaas hebben wij deze set niet winnend af kunnen sluiten, het werd 26 -24 voor Pallegarste.
In de 3e en de 4e set werd er opnieuw geweldig geserveerd, geweldig goede passing gegeven hetgeen maakte dat onze aanval weer ging lopen zoals wij dat zo graag zien. De 3e set werd afgesloten met de stand 22 – 25 en de 4e set met 18 – 25.
De beide moeders, zij waren de chauffeurs die avond, gaven complimenten over de speelwijze en de wijze waarop de overwinning met 1 – 3 werd binnen gehaald. Na afloop werden wij getrakteerd door de moeders op een drankje, super bedankt. Helaas kunnen wij binnenkort niet genieten van de bitterballen, maar wij werden
ter plekke getrakteerd op taart. Deze verjaardagstaart werd door het team aangeboden aan onze geweldige aanvoerder. Nadat de kaarsjes waren uitgeblazen mochten wij allen ervan genieten. Op naar de verplaatste wedstrijd tegen RIVO op zaterdag 18 februari as. Daarna komen er weer de alom bekende bitterballen op tafel, toch dames?
De trainer Dick van Harlingen.