Wedstrijdverslag | Havoc Dames 2 – Rosstars Dames 3

Het is 4 februari om 13:45 uur, tijd om te spelen tegen Rosstars dames 3. De spanning was op veld 1 te voelen, want deze wedstrijd ging om de tweede plek. We waren zo gespannen dat we van de eerste set niet meer veel weten. Wat wij ervan herinneren is dat wij goed aan het spelen waren. Ook was Alieke op dreef met haar blok. Ze heeft al haar spanningen van de afgelopen week er goed uit geblokt en af en toe heeft de tegenstander dat met een schreeuw en vinger moeten weten. Deze set werd winnend afgesloten met 25-18. Hoppa al 1 set binnen.

De tweede set gaat zoals wij het altijd doen. We laten de tegenstander ruiken aan de winst, maar uiteindelijk wordt de tweede set ook voor ons. Noëlle had een mooie serve serie. Rosstars werd daar heel bang van en dat resulteerde in veel foute serves van Rosstars. Wij hebben ook ons kanonskogel aan het werk gezet en Emmely knalden de ballen er mooi in. Gelukkig heeft Jinnay een goed hart, want zij kon de spanning ook niet meer aan op de bank. De eindstand van set 2 was 27-25. Hoppa weer een set.

In de derde set ging Marco wisselen en kwam Merle er op de mid in. Merle heeft aan de kant goed gezien wat de zwakke plekken in het veld waren bij Rosstars. Dat resulteerde in een hele mooie serve serie met heel veel punten. Toen was Rosstars echt gebroken. Verder dachten ze vaak dat ze al een punt hadden, maar kwam onze stofzuiger Anouk er nog onder. Anouk was ook lekker aan het slaan en we hebben vaak “in het hoekkie” kunnen zingen. We moeten ook Angelique bedanken voor de tips, want het heeft goed uitgewerkt. Ook een super bal was dat Amber net deed alsof ze ging aanvallen, maar de bal prikte voor de voeten van de tegenstander. Alle mooie ballen zorgden ervoor dat de coach van Rosstars de bal heel langzaam terug rolde bij een punt van ons. Bij Amber schoot er meteen uit bedankt lieverd. Deze lieve woorden hebben voor een setwinst gezorgd, 25-15. Hoppa derde set binnen.

In de vierde set wisselde Marco weer speelsters. Milou kwam erin op de buiten. Ze liet even zien hoe je onderhands een bal kan plaatsen. Het resulteerde met een liedje “voor de voeten ja la la la la la la”. De Rosstars coach nam een time out aan en de woorden van Marco waren “ik sta met mond vol tanden”. Dat gaf ons nog meer zin om goed te blijven spelen. Wij hadden het in de vorige sets al over het serieuze gezicht van Fleur bij 1 ace, want er kon geen lach van af. In de vierde set begrepen we waarom, want na haar tweede ace op rij, zorgde ze ook nog voor een ketser. Daar was Fleur pas tevreden mee en zag je haar vreugde sprongetje weer een keer. Zullen we het ook nog even over de wedstrijd van Sanne hebben. Kort samengevat deed ze het passend sterk, maar aanvallend en met de serve kwam ze er niet door. Gelukkig heeft iedereen een steentje bij gedragen en is ook de vierde set voor ons. Hoppa 25-17.
De eindconclusie is dat het bleek dat de spanning niet voor de wedstrijd was, maar voor het teamfeest. Die nu in volle gang is.
d2
Alieke