Wedstrijdverslag | Halve Finale Open Club MC

18 februari 2017, het is eindelijk zo ver!

De eerste wedstrijd van de NOJK begon om 9.45 uur. We moesten tegen Springendal-Set-Up ’65. We begonnen goed maar we hadden moeite met hun serve. Maar als er een mooie pass kwam en een mooie set-up van Eline Nijland, vielen we hem aan en was het direct een punt. Het was een spannende eerste set maar we verloren hem met 25-19. De tweede set hadden we mooie serve series maar alleen daarmee lukte het niet. De tweede set verloren we met 25-21. Judith zij tegen ons dat dit waarschijnlijk de moeilijkste tegenstander van de poule was.

We begonnen met goede moed aan de tweede wedstrijd tegen Longa ’59. De eerste set verloren we met 19-25. De tweede set hebben we gewonnen met 25-12!
Punt gescoord

De derde wedstrijd moesten we tegen De Meeuwen. We hebben de eerste set met 22-25 gewonnen. De tweede set wonnen we met 15-25.

De laatste poule wedstrijd moesten we tegen Orion. Als we die wedstrijd met 2-0 wonnen en Set-up van Longa 2-0 won, waren we door naar de kruisfinales.
De wedstrijd verliep goed. Orion had moeite met onze serve en we hadden mooie aanvallen. De eerste set wonnen we met 25-14. In de tweede set ging het nog beter, een paar mooie aces, mooie aanvallen en we vierden elk punt dat we hadden. De tegenstander werd boos op de scheids en haalde zich zelf onderuit. Daar door wonnen we de tweede set met 25-12. Yesss we hebben 2-0 gewonnen, nu Set-up nog!
Yellen

De eerste set had set-up met 25-8 gewonnen. Set-up was er al zeker van dat ze de kruisfinales haalden. De tweede set had set-up de wissels in gezet zodat hun ook konden spelen. Ze kwamen dichtbij maar de tweede set hadden ze verloren met 21-25.

We vonden het heel erg jammer en moesten het even verwerken op de tribune bij alle supporters die waren gekomen om ons aan te moedigen. Nadat we hadden gedoucht gingen we naar de finale wedstrijden kijken. Onze scheidsrechter die we hadden meegenomen (Angelique) floot heel goed!
Na de tijd gingen we met z’n allen naar de Mac.
Wij vonden het erg jammer dat we niet door waren, niet alleen omdat we bij de laatste 8 van Nederland wilden horen maar ook omdat we het een heel leuk team vonden!

Bedank voor het lezen en het aanmoedigen allemaal!

Groetjes Ellemijn Pots en Odeke Hendriksen
Aniek aanval