Wedstrijdverslag dames 5

Samenvatting/resumé wedstrijdverslagen Havoc DS 5

In de afgelopen periode weinig, zo helemaal niets kunnen schrijven aan wedstrijdverslagen van ons team Havoc DS 5. Vandaar even een samenvatting van inmiddels 4 gespeeld wedstrijden. Op vrijdag 22 september onze 1e wedstrijd uit tegen Devoc DS 5. Het team waar wij vorig jaar nog onze promotiekansen naar de 3 e klasse verspeelden. Wij verloren toen met 3-2 van dit team. Deze avond onze revanche, echter dat zag er in de 1 e set niet naar uit. Wij konden de servicedruk van Devoc niet of nauwelijks onder controle krijgen. Dus verloren wij deze set met 25-16. De 2e set, na wisseling van veld en een iets andere opstelling bij Havoc, ging het super. Onze service ging weer lopen en ons veldspel werd prachtig ingevuld, echt geweldig. Dit heeft Havoc DS 5 voortgezet in de 3e een 4e set. Wij wonnen met 14-25, 13-25 en 16-25. Na afloop sprak de trainer/coach van Devoc zijn bewondering uit voor het spel van de Havoc dames en vroeg naar de leeftijden van dit team.
Ik antwoordde dat de leeftijden lagen tussen de 16 en 18 jaar. Complimenten namens Devoc.

Op zaterdag 30 september onze 1e thuiswedstrijd in de Bouwmeester tegen Dynamo Tubbergen DS 6. Dit is onze grootste concurrent om de 1e plaats in de poule aan het einde van het seizoen. De opdracht van mij als trainer is om zoveel mogelijk wedstrijden te winnen met 4-0, dit daar elk team onderweg wel steekjes laat vallen. Dit zal ook bij Dynamo Tubbergen gebeuren. Gemiddeld was het team van Dynamo wel ouder dan Havoc DS 5. Ook misten wij in deze wedstrijd een vaste speelster en de dame waarop wij altijd een beroep mogen doen kwam ons geweldig van pas. Wij speelden een hele goede wedstrijd en onze vaste supporters vonden het achteraf een mooie wedstrijd om naar te kijken. Het is wel heel lastig om sommige onvolkomenheden weg te werken. Zo gaat onze service nog wel eens mis, hetgeen ons 2 punten kost. Wij hebben het punt niet en de tegenstander krijgt het punt dan wel. Door deze onvolkomenheden trakteerde Havoc DS 5 het team Dynamo Tubbergen op een winst van 1-3. De set standen waren 17-25, 25-21, 22-25 en 23-25. Indien je één set wel kunt winnen, dan kan dat ook in alle andere sets.

Op zaterdag 7 oktober onze 3e wedstrijd uit tegen Rivo Rijssen DS 7. Wij begonnen weer top en zetten meteen Rivo onder druk met onze goede service, passing en aanvallen. Rivo had hiervoor geen antwoord in de 1e, 2e en 3e set. In de 4e set liet Havoc zich weer eens van de lieve kant zien en wij trakteerden Rivo op een punt, door deze set weg te geven. U vermoedde het al, wij sloten deze wedstrijd af met een winst van 1-3. Jammer dat wij hiermee ons uitgangspunt niet konden benaderen. De setstanden waren: 17-25, 22-25, 12-25 en 25-23.

Op zaterdag 14 oktober onze thuiswedstrijd tegen Harambee DS 6, een team van studenten. Het was een wedstrijd die verliep zoals, ik als trainer/coach, van te voren had ingeschat. Ons team bestond uit de vaste 7, voorzien van onze vaste toegift die ons aanvulde tot 8 speelsters. Het is altijd moeilijk voor ons zeer serieuze damesteam om in het eigen spel te blijven, tegen een team dat een totaal ander opvatting/instelling heeft. Bij Harambee is het vreugde en jolijt, zoals gebruikelijk. Havoc DS 5 heeft toch korte metten gemaakt met Harambee en de wedstrijd afgesloten met 4-0 winst. Wij hebben het goed gedaan met de setwinsten van: 25-16, 25-8, 25-12 en 25-16. Indien je goed serveert en er onderweg weinig mis gaat dan komt de winst van zelf. Top gedaan dames, ook in de training gaat het super goed. Hou vol zo tot aan het einde van de competitie. De 2e plek in de poule is niet onze optie toch?
De trainer/coach Havoc DS 5, Dick van Harlingen.