Wedstrijdverslag Boemerang DS 4 – Havoc DS 5

In juli van dit jaar werden wij door Hans Beuving van Boemerang gevraagd of wij wilden deelnemen aan een drieluik oefenprogramma in Eibergen. Dit samen met Dynamo Neede, Havoc en Boemerang. We zijn met onze 9 dames naar Eibergen getogen voor een oefenwedstrijd alleen tegen de dames van Boemerang. Deze wedstrijd had een speciaal tintje daar Naomi de afgelopen zondag voor 3 maanden naar Zuid-Afrika zou gaan voor haar stage. Voor even was het haar laatste wedstrijd en wij hopen dat zij zo rond het nieuwe jaar weer gezond bij ons terug komt.
Het dames team van Boemerang, was volgens de trainer Hans, een funny team. Trainen slechts 1x in de week, mede vanwege werken in de zorg en hebben samen veel plezier. Daar staan wij dan met 2x trainen in de week, met super veel talent en zo serieus als het maar kan. Na een goede serieuze warming UP, in de hele warme zaal, gingen wij van start. Als direct bleek dat wij met dit team toch wel heel druk zouden worden om onze doelstelling te gaan halen. Wij willen altijd alles winnen, ja diep in ons hart willen wij dat natuurlijk altijd. Onze 2 nieuwe dames, die de rol hadden van passerloper en diagonaal, deden het prima. Echter met de onderlinge communicatie tussen de 7 dames die het afgelopen seizoen al met elkaar hadden gespeeld liep het niet helemaal zoals gewenst. Het roepen van “ik” is nog niet helemaal standaard. “Wie doet wat”, op welk moment was even, waarschijnlijk door de warmte, niet aanwezig. Onze spelverdeelster moest ook even wennen aan haar nieuwe rol als spelverdeelster over ca. 4 maanden, die wijkt natuurlijk wel even af van haar rol tot op heden als diagonaal. De opstelling werd diverse keren gemixt en toch zoveel mogelijk, toekomst gericht, gehandhaafd. De 1e set ging verloren met 25-22, de 2e set werd door ons gewonnen met 16-25, de 3e set was ook voor Havoc en de 4e voor Boemerang. Met de stand van 2-2 mochten wij gaan douchen, er was bij Boemerang geen ruimte en tijd meer om een 5e set te spelen.
De conclusie is dat wij samen nog wel enige trainingsarbeid in de opstelling moeten verrichten om dit seizoen succesvol te zijn. Vooral braintrain dient toegepast te worden, waardoor onze droom aan het eind van de competitie werkelijkheid zou kunnen worden.
De trainer/coach van Havoc DS 5, Dick van Harlingen.