Wedstrijdverslag Apollo 8 dames 10 – Havoc dames 5

Vrijdagavond 10 november mochten wij met ons team aantreden tegen Apollo 8 dames 10. In de afgelopen week hadden onze dames goede plannen gesmeed, die maakten dat wij de wedstrijd tegen ATC Hengelo heel snel zouden vergeten. Aangegeven werd door de dames, Dick als ik niet goed speel dan wisselen he. Oké zo afgesproken. Op weg naar Borne werd ik in Zenderen gebeld met de vraag of ik mij kon redden zonder sporttas met de pasjes en de druifjes. Auto omgekeerd en terug, dan kom je op een later moment de Sporthal binnen en dat is niemand van mij gewend. Motto “beter vies te vroeg dan schoon te laat”. Wij mochten als gasten starten met serveren en dat ging meteen geweldig, Apollo kon onze service niet onder controle krijgen. Indien hen dat wel lukte dan kwam er een free bal over het net. Deze werden keurig door ons gepast en de aanvallen die daar uit kwamen logen er niet om. Er werd door ons 6 tal fantastisch gespeeld, vooral onze spelverdeelster viel op met de snelheid waarmee zij onder de ballen liep. En geweldige 1e set, hetgeen ons ook heel veel rust bezorgde in de drang deze wedstrijd vooral met 4-0 af te sluiten. De eindstand in deze 1e set werd 14-25, top toch? In de 2e set kwamen onze vaste spelverdeelster en een nieuwe mid weer in het veld en ook dat liep als een trein. Onze service liep geweldig en bezorgde Apollo veel kommer en kwel. Met de rally kwamen onze kanonnen goed uit de verf. Wat zijn onze 2 jonge dames, die aan dames 5 dit jaar zijn toegevoegd, geweldige speelsters. Apollo werd helemaal zoek gespeeld en de 2e set werd nog beter dan de 1e , uitslag 11-25, super! Dan doorgaan met ons uitgangspunt en Apollo onder druk zetten, dat verliep in de 3e en 4e set ietsje minder dan in de 2 eerdere sets. Wij hadden in de 3e en 4e set wat meer moeite om de service van één dame onder controle te krijgen. Bij een goede receptie van ons, kwam er een fantastische aanval van onze kant. Zo hebben wij de 3e en 4e set dan ook met winst afgesloten, ondanks dat onze spelverdeelster in de 4e set super nerveus werd met de gedachte dat wij het niet zouden gaan halen. Wel toch!! De 3e set 19-25 en de 4e set met 18-25. Eind stand 0-4 en weer 5 punten erbij en een mooie plaats op de ranglijst van de poule. De onderstaande foto was dinsdag 7 november al gemaakt, even afwachten of het zou gaan lukken. Het voornemen tegen Apollo was geslaagd, nu mag iedereen het zien. Top dames!!!
De trainer/coach Havoc dames 5, Dick van Harlingen.