CMV NOJK-team bij oefentoernooi Varsseveld

Zaterdag 30 december jl heeft het CMV NOJK-team van Havoc een oefentoernooi gespeeld. Rond 9 uur in de ochtend vertrokken Elke, Pien, Annelin, Femke, Lieke, Elin, Merel, Roos, Isa, Isa, de coaches Fleur en Anne en natuurlijk ouders richting Varsseveld.

We zaten in een poule van 5 CMV teams. De eerste twee wedstrijden waren tegen de altijd sterke teams van Orion en Sudosa-Desto. Ook al hebben wij allebei de wedstrijden niet eens zo heel dik verloren, konden we veel beter dan dat we hier hadden laten zien.
Na twee verloren wedstrijden moesten we nog spelen tegen Dok en Favorita. Allebei deze teams waren kwalitatief minder sterk dan onze eerste twee tegenstanders maar Fleur en ik hoopten dat ook aan onze eigen kant beter werd gevolleybald. Na wat tactische opmerkingen tussen de wedstrijden in, hebben onze meiden dat ook zeker gedaan! Goed neergelegde prikballen en mooie opslagreeksen zorgden ervoor dat we tegen Dok 2-0 hebben gewonnen en tegen Favorita 1-1 hebben gespeeld. Hierdoor werden we 3e in de poule en mochten we nog tegen Emmen spelen, die 3e was geworden in de andere CMV poule.

Emmen was een sterk team met veel aanvalskracht. In de wedstrijd sloegen ze alleen ook vaak uit en met de hulp van de meisjes aan de kant die dat natuurlijk heel hard riepen, kregen wij allemaal gratis punten! Wij maakten juist minder fouten en door hele mooie kort gespeelde balletjes scoorden wij steeds meer. Na twee sets stond het 1-1, het ging gelijk op. Een 3e set moest beslissen wie er 5e werd van het toernooi. De hele set was het spannend en ging het punt voor punt gelijk op. Bij een 15-15 stand durfden Fleur en ik bijna niet meer te kijken van de spanning maar door goeie concentratie en rustig spel lieten onze meiden zien dat ze zelfs deze druk aan kunnen! De set werd gewonnen met 17-15 en we werden 5e van de 10!

Vandaag (4 januari) hebben we nog een oefenwedstrijd gespeeld tegen Elite Dynamo Neede. Deze hebben wij ook met 4-1 gewonnen!

Fleur en ik zijn ontzettend trots op onze toppers! Mede dankzij het oefentoernooi en de oefenwedstrijd gaan we met nog meer vertrouwen en enthousiasme naar aankomende zaterdag toe! Het CMV NOJK-team van Havoc is er klaar voor!!

Wij wensen ook de andere NOJK-teams van Havoc heel veel succes!

Anne